firande av att jag blivit kalmarbo och 26 år

Hej!
 
Det är måndag och jag mår sådär. Är jättetrött, sliten och vi har nu påbörjat delkurs 2 på
denna kurs och jag känner att den kommer bli riktigt tuff. Men det är bara att köra på.
Jag har haft en jättefin helg iallafall, så låt oss titta tillbaka.
 
I torsdags hade jag min muntliga examination och jag var SÅ nervös. Men jag tyckte det gick
relativt bra. På kvällen gick jag bort till Actic och tränade med Elin och Jenny. Helt plötsligt har
jag blivit medlem i 1 år framåt haha. Förstår inte riktigt hur det gick till, men känner att det är
SÅ välbehövligt. Jag har pinsamt lite energi varje dag och är trött konstant, så måste verkligen
ändra på det. Jag kommer verkligen inte bli någon 'träningsmänniska' som tränar flera gånger i
veckan och går på olika koster då det inte är jag eller min typ av livsstil. Men som sagt, målet
är att ORKA och få ENERGI. 
 
I fredags hämtade Elin upp mig och vi åkte och handlade för lördagens trevligheter. Senare på
kvällen hängde vi några timmar hos mig innan hon åkte hem. 
På lördagen vaknade jag upp efter många timmars sömn. Jag låg och drog mig länge i sängen och
tittade på serier innan jag tog mig upp för att sätta igång att städa och röja i mitt rum. 
Jag började också laga maten ute i köket samtidigt som jag skulle duscha och fixa iordning mig en
aning, så det blev lite stressigt innan mina gäster kom. Jag hade bjudit in till en liten inflyttningsfest och
att jag hade fyllt 26 år. Trångt, men mysigt i min längenhet. 
Jag tog inga bilder på maten jag lagade så har tagit bilder från mina vänners instastorys.
Här var min förrätt som var lite plock. Krustader med chevre och hjortonsylt, crostinis med tomat,
lök, olivolja och basilika. Sist var det saltade potatischips med creme fraiche, löjrom, rödlök och dill
(som man fick lägga på själv för det var för bökigt)
En bättre bild taget från pinterest. Denna var min favorit, älskar ju denna kombo 
jättemycket och smakade ungefär som råraka som är min absoluta favorit.
Till huvudrätt gjorde jag en fisksoppa med allt som är gott. Lax, torsk, fänkål, saffran, purjolök, grädde,
tomat massa vitlök osv. med räkor och persilja och lite vitlöksaioli. Jag gjorde denna vid nyår men blev inte
helt nöjd, så därför var jag lite nervös att göra soppan denna gång med gäster. Men den blev
faktiskt väldigt god.
Efter att ha ätit upp lekte vi lite lekar. Allt från pek-leken till ett musikquiz som Kristin hade. 
Det bjöds på hallon/lakritsshots och mojitos från höger och vänster och helt plötsligt blev
klockan 11 och jag kom på att vi inte ens hade ätit efterätten. Jag hade bett Jenny, som är
fantastisk på att baka, att göra en tiramisu som är en av mina absoluta favoritefterätter. 
Och den blev jättejättegod!! 
Tidigare när jag stod ute i köket och skulle fixa förrätterna sa min korridorsgranne, Emma, att hon
skulle ha förfest innan de skulle gå ut och att vi mer än gärna fick komma ut och förfesta med dom.
Vilket vi ville. Men när vi hade ätit upp efterätt och skulle gå ut i korridoren var de på väg ut då det
var så pass sent, haha.
 
Men vi körde ändå lite beerpong. Blir en riktig tävlingsmänniska vid dessa tillfällen.
Mina fina fina vänner. Såhär ser för övrigt vardagsrummet i min korridor ut. Jag tycker det riktigt
skriker 'studentkorre' med begagnade möbler, inga gardiner, målarfärg på väggarna osv. 
När klockan blev 12 tackade Jenny, Elin och Johanna för sig och gick hem. Men jag, Bea och
Krisse gick in mot stan fulla, glada och peppade.
Som sagt, en aning onyktra. För övrigt bar jag en skjorta som jag inte haft tillfälle att använda tidigare.
Tycker den är jättefin. Och vanliga svarta kostymbyxor, loafers och min vanliga kappa. 
Vi gick till Krögers som jag faktiskt aldrig varit på, men ska vara det vanligaste utestället för studenter.
Det fanns 3 våningar med olika musikgenrer vilket var bra då man lätt tröttnar på en och samma genre.
Det var även en snubbe som spelade piano live och var jätteduktig, så när klockan var runt halv 3
stod man och skreksjöng till stad i ljus, vilket resulterade i att min hals tog skada dagen efter. Ändå värt.
Vi dansade fram tills de tände upp lokalen och vi var tvungna att gå. Jag går ju sällan ut och festar,
men det var faktiskt väldigt roligt att få göra det denna gång. Välbehövligt på något sätt. 
 
Klockan blev rätt så mycket när vi kom hem och vi somnade huller om buller i mitt lilla rum.
När alarmet ringde på morgonen kände jag spontant 'nej' och ville somna om. Jag tittade på min
mobil och hittade denna printscreenade bild. Jag hade tydligt fyllt i de filmer jag sett från IMDB:s
toplista och kände något behov av att spara resultatet...Och tydligen visa upp den här på min blogg, haha.
Jag är ändå på god väg att nå mitt mål att titta igenom hela listan (som faktiskt är ca 250 filmer, inte 100)
Elin hämtade oss och körde hem till sig där det bjöds på frukost. Jag mådde SKIT. En av anledningarna
till att jag dricker så pass sällan. Skapade en egen skala och låg på -10 när det var som värst. Usch.
När vi hade tillbringat några timmar i soffan åkte vi till Max för att äta, igen. Sa hejdå till de andra och
kom hem till en alkoholluktande lägenhet och kände spontant 'nej' och la mig i sängen och sov istället.
Jag vaknade inte upp förrän klockan blev kväll och tog då tag i stökigheten och städade. Tog en välbehövlig dusch och avslutade söndagskvällen med att titta på nya ant-man som var relativt bra. 
 
Tack kompisar för att ni kom och firade att jag hade blivit kalmarbo samt att jag hade fyllt 26 år.
Ni är fantastiska <3
 
Ha det fint!
0 kommentarer