uppdatering

 
 
En uppdatering efter ungefär 1 månads frånvaro kan jag ju passa på att skriva när jag egentligen
måste plugga. Men jag har verkligen ingen lust med det haha. Jag är även hundvakt åt Bosse idag
och har mest gosat med honom och även tittat på serien Maniac. Otroligt snygg serie. 
 
Någon kväll var jag och Elin hemma hos Jenny som bjöd på en fantastisk god äppelpaj.
Det har ju även varit val i Sverige om nu någon har missat det. Vilket inte är troligt.
Jag spenderade kvällen hos Elin och Oskar, men när de skulle gå och lägga sig pga jobb cyklade
jag hem och fortsatte uppesittarkvällen hemma hos mig istället. Deppiga siffror och mycket 
frågetecken som fortfarande inte är lösta. Blir så irriterad på politik och alla partiledare som beter
sig som om de är 6 år (no offense 6-åringar). 
För några helger sedan kom Elin till mig och vi delade på en flarra vin innan vi åkte mot stan för att möta
upp Jenny och David. Vi skulle titta på The Nun som jag var så peppad på. Jag tycker ju Conjuring-filmerna
är riktigt bra. Eller iallafall de två första. Tyvärr tyckte jag inte filmen var bra. Visst, ibland var den riktigt
otäck men en film kan inte bara utgå från en enda läskig karaktär och tro att det ska räcka. Det måste
finnas något mer. Men det kan också bero på att jag hade höga förväntningar. 
Efter bion sa vi hejdå till Jenny och David medans Elin och jag gick och tog en öl på uteserveringen
innan vi gick hemåt. 
Den finaste bilden som tagits på mig tror jag. För två måndagar sedan var jag även då hundvakt åt Bosse.
Det har börjat bli en liten måndagstradition, men tycker bara det är så mysigt. Elin och Jenny kom 
och vi gick bort till Actic där jag gjorde mitt första träningspass på flera år. Dock var det jättelite folk
och väldigt stor yta, vilket är mina två krav om jag ska jag träna. Resten av veckan ägnade jag mig
åt att göra arbetsuppgifter som skulle lämnas in och framförallt plugga till den kommande tentan.
På lördagen pausade jag mitt tentaplugg för att göra ett spinningpass med Elin och Jenny. 
Sedan åkte vi till IKEA för att äta och handla innan vi åkte till erikshjälpen. Där ville Elin titta
på bröllopsklänningar, lite på skoj. 
Förra måndagsmorgonen vaknade jag med ont i magen och ångest. Jag skulle skriva min första 
salstenta, vilket är bland det värsta jag vet. Jag överdriver inte. Det började sista året på gymnasiet
när man skulle skriva prov, för tidigare kommer jag verkligen inte ihåg att jag for illa vid att sitta
och skriva prov. Men hela sista året på gymnasiet och kurserna jag har gått har jag haft ångest
inför vetskapen om att jag ska sitta sitta i en stor sal med massa människor i tystnad.
Därför skriver jag så fort jag kan svaret och är en av de första  personerna som går när jag är klar.
Jag förstår verkligen inte hur folk kan sitta i flera timmar och skriva?!
 
Alla jobbiga känslor försvinner så fort jag kliver ut från en sal, även om jag vet att det har gått dåligt.
Mycket märkligt!
 
Men för att återgå till måndagsmorgonen. Det kändes faktiskt helt okej när jag satt där i salen och
jag kände att jag kunde svaren på de flesta frågorna och jag kände mig väldigt nöjd med min prestation.
Jag hoppas verkligen på att få godkänt.
 
På kvällen tog jag en långdusch med hårinpackning samt ansiktsmask och bara njöööt av att
inte behöva plugga.
På tisdagen den 25:e var det min och Becks födelsedag. Vi fyllde 26 år. Mamma ringde på morgonen
för att sjunga för mig och jag minns ingenting av det men tydligen hade vi haft en konversation.
Jag har så himla svårt att vakna på morgonen och det ändrades inte, trots att jag hade blivit äldre 
under natten. 
 
Elin kom på morgonen och vi gick bort till konditoriet som ligger nära mig där hon bjöd på frukost.
Vi satt och pratade i några timmar och fyllde på våra kaffemuggar innan vi åkte till ICA 
där vi sa hejdå och jag gick runt, långsamt och handlade. 
Jag åt en god sallad på svartkål, äpplen, purjolök och blandbönor till lunch. På kvällen kom
Jenny och Elin och vi gick bort till Sagabiografen för att se Unga Astrid. Så så fin film rakt igenom.
När det annonserades ut att de skulle göra en film om henne blev jag lite skeptisk, då hon är
en sådan ikon för oss som är uppväxta med hennes sagor. Men tyckte Alba August porträtterade
rollen som Astrid fantastiskt. Sedan fanns det såklart småsaker jag kunde störa mig på, som att
de te.x. inte pratade småländska och de två som pratade småländska inte var bra på det och
ibland gick in på skånskan ibland. Sedan att de inte hade filmat i Vimmerby så när de visade
scener som skulle föreställa Vimmerby var det uppenbart att det inte var det. Men det kanske bara
är för att man själv är smålänning och ställer för höga krav när det gäller sådana småsaker. Men utöver
det var filmen väldigt fin och det tog väl ca 2 minuter in i filmen då jag började gråta. 
 
Jag hade iallafall en jättemysig födelsedag. Och grattis, igen, till systeryster som är den bästa
jag vet. Hurra hurra hurra!
På tisdagen blev jag bjuden på hämtmat från kinan av Sebbe och Rebecka hemma hos dom.
Jag hade fått en tårta, gratis, från ICA pga nyinflyttad så jag bjöd på citrontårta som var jättegod. 
Vi tittade på skönheten och odjuret innan de skjutsade hem mig och jag somnade nästan
omgående vilket inte hör till vanligheten.
I fredags hade vi självstudier så jag åkte till Hultsfred där mamma och farmor hämtade upp mig.
Vi skulle nämligen till Stockholm för att spendera helgen med nära och kära. Kramade om mina
två kusiner och min moster som jag inte har sett på jättelänge. Pappa kom och hämtade farmor 
så han fick jag också krama om innan de åkte. Vi spenderade kvällen till att leka och äta mat innan
barnen däckade och då kom Becks från flyget. På lördagsmorgonen åt vi frukost och lekte med
Lovisa då Nora skulle på gymnastik. Vi hann även äta lite lunch innan mamma, jag och Becks
åkte till djurgården. Vi skulle se Peter Jöback, vilket var själva syftet med hela stockholmsvistelsen.
Jag och mina syskon gav det i födelsedagspresent till mamma i våras när hon fyllde år. 
 
Dock var djurgårdsbron stängd och man fick inte köra utan tillstånd så alla bilar blev 
hänvisade till en liten parkeringsplats nära skansen. Då blev vi stressade och körde runt
och letade efter en p-plats men fann inga. Folk hade parkerat överallt och vi körde ut för
att ställa längre bort för att kanske hinna ta spårvagnen in (som fortfarande fick åka in)
men vi skulle inte hinna. Om vi hade vetat att det inte skulle att köra hade vi såklart åkt
kollektivtrafik mycket tidigare men nu åkte vi ändå tidigt för att hinna ställa på den vanliga
parkeringen vid gröna lund och gå in till cirkus och sätta oss på våra platser. Ah blir irriterad
nu när jag skriver igen. Det var riktigt surt, men vi insåg att det inte fanns några alternativ.
 
Därför åkte vi ut till pappa och Mia för att fira oss, samt pappa som fyllde år dagen efter oss.
Där var även Helene och Filip. Och farmor då också såklart. De hade lagat jättegod mat
och efter några timmar där åkte jag och mamma hem till anna m familj igen. Becks sov över
pga skulle flyga till Umeå tidigt på morgonen. Barnen somnade och jag satt uppe i flera
timmar och kvalitétshängde med mamma och moster som är mina två absoluta förebilder.
Jag beundrar dom så himla himla mycket och jag satt bara och njöt av att sitta och lyssna 
på dom haha. Dagen efter lekte jag med barnen innan vi åkte hem, mamma och farmor till
Virserum och Silverdalen och jag tog tåget hem till Kalmar. 
Idag vaknade jag tidigt av att Sebbe lämnade av Bosse och jag har som sagt ägnat dagen till
honom så mycket som möjligt. Det är 1:a oktober och nu är det verkligen höst. Fantastiskt. 
 
Snart ska jag till IKEA för att handla handtag till mina fula skåp, tillsammans med Jenny och Elin.
Ha det bra!
0 kommentarer