uppdatering

Hej!
 
Första veckan i skolan avklarad och tyckte det passade att skriva ett blogginlägg.
Egentligen var första skolveckan avklarad redan i torsdags då vår arbetsgrupp var effektiva
och gjorde klart vårt arbete redan på torsdagsmorgonen istället för på fredagen. Vilket var
jätteskönt. Men vi kör från början;
 
Förra veckan började ju nollningen. Jag var med på första dagen, men valde sedan att inte vara med
på resterande saker. Kommer säkert ångra mig om några år, men mitt motto är ju lite 'själv göra,
själv ha', men jag kände verkligen att jag inte var sugen. Så så var det med det.
 
 
En dag mötte jag iallafall upp Elin och Jenny och åkte för att storhandla åt mig, samt köpte lite
fika för att åka och spela spel hos Elins kompis Frida. Ett spel jag direkt associerar till Bea <3
och är ett av få spel jag faktiskt tycker är roligt. Catan heter det för er som undrar. 
Förra fredagen flög Becks ner till Kalmar (haha jag skulle precis skriva Småland) och vi sov 
några timmar innan vi åkte till Sebbe och Rebecka för att umgås lite samt spelade lite tv-spel.
Man måste ju passa på när möjligheten ges. Sedan åkte vi till Jenny och hämtade henne och
deras bil som vi skulle få låna över helgen, innan vi åkte mot Lövö. Emmy och Mojf hade varit
och handlat tacos för kvällen. Vi satt och pratade och spelade spel innan vi gick in till den andra
stugan och somnade.
På lördagen hade vi inget inplanerat. Då det var september och vädret inte var på topp var det inget
alternativ att gå ner och lägga sig på bryggan för att sola och bada. Och vi var inte heller sugna på
att åka in till Kalmar för att handla, som också även det brukas göra. Så istället var vi sugna på att
vara lite kulturmänniskor och kollade upp turistställen, bl.a. någon slags ruin. Vi åkte även till
Pataholm som var supergullig och känd för att vara pittoreskt. Vi körde in i en allé och var tvungna
att stanna och fota för varför inte?! Älskar denna bild.
Vi var fikasugna, men hittade inget bra café så efter några timmars körande och utforskande 
köpte vi hem ingredienser och bakade egen äppelpaj. Äppelpaj tillsammans med tiramisu och
cheesecake är mina absoluta favoritdesserter. Det är SÅ gott. 
Vi hamnade i sofforna och fortsatte våra samtal där. Mycket prat om politik, såklart, med valet som är
imorgon. Till slut blev det kväll och vi blev hungriga och gjorde veg-enschiladas som blev jättegoda.
Även denna kväll spelade vi spel och lite leker men mest satt vi och pratade. Jag älskar att komma 
till lövö och få umgås med mina gamla barndomsvänner för det känns som ett retreat ungefär haha.
Samtal avlöser samtal och man tar ifatt det som missas när en träffas så sällan. Älskar det.
Valde sedan att gå in till stugan och körde pekleken, som alltid är roligt att köra för då kommer
fördomar och roliga samtal fram haha. Vi var vakna vääldigt länge denna natt vilket var jättevanligt
för några år sedan, men när en är vuxen orkar man inte riktigt det. När jag var tonåring dygnade
jag ju jämt och ständigt vilket jag nu inte förstår hur jag orkade? Jag dygnade ju vid oscarsgalan
i mars och kände att jag var död under dagen så det är inget för mig. Men till slut somnade vi
och vaknade upp i en tom stuga då alla redan höll på med frukost, som vanligt. 
Söndagen bjöd på jättefint väder och efter frukosten städade vi ur stugorna.
Och tog det traditionsenliga kortet för lövö 2018. Tack för detta år kompisar!
I måndags var det då dags för att börja skolan på riktigt med upprop och en föreläsning
och jag var helt slut efter den dagen med massa intryck och information. Dock hann jag plocka
lite i mitt lilla rum som fortfarande var kaos. Läste igenom dagböcker som skulle ner till förrådet 
och det är så himla underhållande att läsa vad 9-åriga Ellinor tycker och tänker. Jag var 
tydligen förbannad på mina föräldrar när de inte gav min veckopeng av någon anledning.
Jag var även tvungen att lägga in mina syskon i ett hörn för att VERKLIGEN demonstrera
hur ARG jag var. 
Veckan som kom och gick har jag ju gått i skolan, men i torsdags umgicks jag några timmar
med Elin och Jenny. Gick hem och läste kurslitteratur för meningen var att jag skulle påbörja
en arbetsuppgift redan i fredags för att vara ambitiös men var jätteseg under hela gårdagen
så får plugga imorgon istället. 
 
Idag har jag gått och förtidsröstat och det blev till slut V och Miljöpartiet för min del. Hjärtat är rött
och sitter till vänster och jag tycker inte man kan kompromissa när det handlar om människors
välmående. Dock finns det massa sakfrågor jag verkligen inte håller med om och som andra partier
kanske passar bättre för min del, men min grundideologi går det aldrig att ruckla på.
Jag kommer bli helt förstörd om SD vinner :/ Usch vill inte ens tänka på det. 
 
För övrigt har jag lagat mat och nu sitter jag och väntar på Elin som ska komma snart.
Det blir lite rödtjut innan vi går in till stan för att möta upp Jenny och David för att se på 
the Nun på bio ikväll. Jag har stora förhoppningar på den skräckfilmen.
 
Ha det bra!
0 kommentarer