190912

Gokväll!
 
Det är nu tisdag och dessa två kommande veckor är riktigt hektiska då jag har häcken full med
plugg. Examinationer, hemtentor och redovisningar avlöser varandra tyvärr. Men det är bara 
att bita i det sura äpplet och göra det. Jag hade tänkt gå och sätta mig vid caféet som ligger
här vid esplanaden för att plugga för fullt imorgon. Jag gillar ju att plugga hemma, men att ha
min säng bara en meter ifrån mitt matbord gör att jag tar otroligt många pauser. Vissa nödvändiga,
men många väldigt onödiga. Så jag ska försöka bli bättre på att gå iväg till bibblan eller diverse
ställen för att plugga, så att jag blir lite mer disciplinerad haha. 
Men nu skippar vi pluggsnack, för det är väldigt ointressant. I lördags åt jag iallafall
smålandsrulle-rester och ville tydligen föreviga det på bild. Det kan verkligen vara top
10 godaste maträtterna. Givevis originalet som MÅSTE ätas när en besöker marknader.
Och vips så blev det kväll och jag hade sminkat mig lite extra. Har en sådan period där jag
tittar mycket på skönhetsyoutubers och tycker det är SÅ avslappnande. Jag var klar tidigt,
vilket aldrig händer. Någonsin. Bea kom en liten sväng och hängde här medan jag ändrade
mina kläder ett x antal gånger så vi blev försenade. Som sagt händer det aldrig att jag är i tid
och det är en av mina värsta egenskaper hos mig själv. Usch.
Det enda fotot som togs under kvällen var denna. Vi skulle käka lite middag för att fira Elin som
skulle fylla 27 år. Vi åt god mat, körde ett roligt musikquiz med tema Elin såklart. Hon hade
kategoriserat låtarna med till exempel "ung och svår" och vi fick lyssna på Simple Plan som
vi lyssnade mycket på som tonåringar haha. Vi avslutade kvällen med att spela Risk innan
vi åkte hemåt! :)
På söndagmorgonen tog jag tåget till Hultsfred där jag skulle hjälpa med att sminka damerna
i mammas kör som skulle ha 70-talscafé. Jag hade även Tova som hjälp, annars hade det 
blivit väldigt stressigt. Jag vet att jag har skrivit något liknande ända sedan de började med 
30-talscafé, men jag tycker det är så roligt att de gör detta. För det första blir man glad att 
höra musik såklart, men även när man tittar runt på de lite äldre personerna som sitter och
sjunger med som kanske har massa minnen till dom sångerna. Och dessutom är det kul att
se alla häftiga kläder haha.
 
De var iallafall suuperduktiga och dessutom var det mysigt att få träffa min moster
och mina småkusiner som också var på besök. Så jag hade Nora i knät under hela
konserten <3
Igår gick jag till skolan och hade en workshop inför vår muntliga examination som vi har
på fredag. Jag går ju förbi här när jag ska till det nya Linnéuniversitetet och man blir alltid
glad av denna utsikt. Jag tycker ju att Kalmar slott är SÅ HIMLA FINT.
 
På kvällen gick jag på vattengympa som jag och Jenny har börjat på. Tycker det är väldigt
roligt och det har blivit en perfekt måndagstradition. Senare gick jag hem till Elin för att hänga
lite med henne och Johanna som skulle sova över. 
Och tänk att denna skönabönan till höger om mig har fyllt 27 år??? DET är helt sjukt. Jag vet
inte om jag har skrivit här på bloggen att just 27 har varit min skräcksiffra sedan jag var liten.
Minns när min moster fyllde 27 och jag tyckte verkligen "då är man gammal".
 
Men det var inte alls det jag skulle skriva. Jag skulle skriva grattis på födelsedagen
(för kanske 10:e gången?) bästis. Jag har nu känt dig i 15 år och ungefär lika länge har
du varit min bästa kompis. Det var också då du alltid berättade hur rädd du var att vi inte
skulle vara bästisar hela tiden, att jag skulle glömma dig och hitta en annan bästis. Men jag
visste hela tiden att jag hade fått jackpot när det gäller vänskapen med dig, så jag fick alltid
sitta och trösta tills du efter några år insåg det också. Grattis igen Elin på din 27:e födelsedag.
Puss och kram!!
 
Nu hade jag tänkt att gå och lägga mig. Ha det fint!
0 kommentarer