190318

Hej! 
 
Idag är jag hemma och pluggar inför min tenta som är imorgonbitti. Jag är suupernervös för
den då jag känner att jag har 0 koll på alla begrepp som ska läras in osv. Men det är inte 
HELA världen om det blir en omtenta, jag får göra mitt bästa åtminstone. Lägger in förra
veckans mobilbilder;
 
I förrförra blogginlägget skrev jag ju att jag skulle till Elin för att ha pasta och vinkväll. 
Vi gjorde egen pasta då de har en pastamaskin och vi gjorde en pasta med bl.a. musslor
och räkor som blev riktigt god. Jenny hade varit iväg under dagen/kvällen men hon skrev
att hon kunde komma förbi en sväng ändå. Spenderade resterande kväll genom att göra 
olika cirkusövningar likt bilden ovan visar. Eller okej, JAG gjorde inte det men de andra två,
haha. Förresten lyckades vi göra 'the triangle dance' som tydligen har blivit poppis. Ni skulle
sett våra miner när vi faktiskt klarade den haha. 
En klassisk matbild från en kväll när jag hade gjort tonfisksallad. Jag har f.ö blivit beroende av
tonfisk? Jag äter det åtminstone 2-3 gånger per vecka. Tonfiskpasta varvat med tonfisksallad,
åh herregud vad gott det är. Och självklart toppat med balsamico för allt blir godare med balsamico på. 
 
I torsdags hade vi vår redovisning, äntligen, efter att spenderat många timmar sittandes
i skolan. Egentligen är det ganska härligt att sitta och plugga och prata igenom det man
inte förstår tillsammans med sina klasskamrater samt äta sina matlådor tillsammans. 
Dessutom när utsikten är såhär fin. MEN jag blir alltid heeelt slut efter sådana långa dagar,
därför är jag glad att vi har redovisat vårt arbete som vi blev godkända på vilket känns ännu bättre. 
 
På fredagsförmiddagen gick jag bort till mitt blivande sommarjobb samt extrajobb nu i vår,
nämligen hemtjänsten, för att skriva på papper. Jag trodde aldrig jag skulle jobba inom äldrevården.
Men Rebecka har jobbat där under 3 somrar och har trivts och jag litar helt och hållet på henne.
Dessutom trodde jag ju aldrig att jag skulle jobba med personer med funktionsvariation och det
har varit mitt absoluta favoritjobb, både inom särskola och funktionsboende. Så jag tror nog
det blir bra med hemtjänsten, alltid kul att prova på. Efter mötet satte jag mig på tåget mot 
Stockholm där jag skulle spendera helgen. Kom till Hammarbyhöjden och möttes av två glada
barn som visade upp sin nya våningssäng. Vi lekte innan vi åt mat och spenderade kvällen med
att leka lite mer och titta på film innan Becks även kom och efter några timmar gick vi och la oss.
 
På lördagen väcktes jag automatiskt av att Nora stod över mig, så det var bara att gå upp. 
Runt lunchtid mötte jag och Becks upp pappa vid medis. Vi var lite tidiga så vi tog en kaffe
först innan vi begav oss till Pong vid skrapan, då jag var suupersugen på sushi, men jag vet
att Becks inte gillar det så det fanns även asiatisk buffé för henne. 
Och där satt vi i några timmar. Vi hade mycket att prata om då vi inte har setts sedan i höstas
och är dåliga på att prata i telefon alla tre. Här demonstrerar jag att jag har fått ett tydligt 
"fjortissträck" av att jag har börjat använda Löwengrips self-tan drops haha. 
"Kan ni inte bara låtsas som att jag inte tar ett kort?" "Nej"
 
Vi ville inte riktigt skiljas åt utan gick runt lite i affärer innan vi satte oss på en bänk och pratade
ännu mer. En väldigt bra eftermiddag med min syster och pappa. 
 
När vi kom hem igen var det bara att hämta Nora och Lovisa för vi skulle åka iväg till ett
lekland. Om jag hade fått välja hade jag inte utsatt mig själv för ännu ett lekland, MEN vi
frågade vad de ville göra när jag och Becks skulle vara barnvakter och de sa att de ville
åka dit. SÅ VAD GÖR MAN INTE FÖR SINA FAVORITBARN??
Jag blir alltid helt slut efter att ha varit på sådana ställen då det är så himla många människor,
man måste upp och klättra och springa fram och tillbaka för att hänga med i barns tempo.
Barnen somnade så fort vi satte oss i bilen påväg hem då de var helt slutkörda. När vi kom hem
åt vi korv m bröd samt tittade på film innan barnen somnade. Becks och jag lyssnade på gamla
låtar som man lyssnade på som yngre tonåring vilket var väldigt roligt. Anna och Robban kom 
hem och vi satt och pratade länge innan alla gick och la sig. 
Tidigt på söndagen vaknade jag av att N sa "Kan någon vuxen vakna så vi kan börja leka"? haha.
Det var inte det bästa vädret så vi ville inte spendera dagen utomhus utan valde istället att åka
till historiska museet. Det passade mig ypperligt då jag älskar historia och det var verkligen
riktigt intressanta utställningar om Sveriges historia och framförallt om vikingatiden osv. 
Vi började dock med att äta lite lunch. Jag tog en otroligt god fänkålssoppa. 
Efter flera timmar där åkte vi in mot centralen där jag kramade familjen hejdå då jag skulle ta tåget
hem igen. Jag tycker det är lika jobbigt varje gång jag säger hejdå då jag vet att det kommer ta
ett tag innan vi ses igen :/ 
 
Jag har iallafall haft en superfin helg med familjen och jag var helt slut när jag åkte hem igår så
jag somnade några timmar på tåget. Snarkade säkert också. 
Det var allt från mig, ha det fint!
0 kommentarer