min helg

Hej!
 
Förra veckan var det ju fortfarande påsklov och därför passade jag, mamma och Becks på att åka
till Virserum en sväng för att fika hos farmor. Denna lilla rynkliga människa som jag alltid får fruktansvärt
dåligt samvete över att jag inte spenderar mer tid med. Men det var iallafall mysigt. 
På fredagskvällen åkte vi till Kalmar för att fira 18-åringen. Min mammas sambos barn Simon fyllde
nämligen det och det är ju ändå värt att firas. Helt sjukt då han och hans lillasyster var små barn när
jag lärde känna dom och nu beställdes det in whiskey sours bara för att han har åldern inne. 
 
Vi var och käkade mat i stan och jag åt en halvgod halloumiburgare. Är rätt så kräsen med mina vegburgare
då jag tycker att många restauranger kör ett safe-card med rätt så lama smaker pga de inte vågar
exprimentera, men tryffelmajon var ju suverrän ändå. En mysig kväll som spenderades med familjen som
jag ser alldeles för sällan. 
På lördagmorgonen åkte jag och Becks ner till Målilla för att hänga med Emmy, Jenny och Johanna.
Vi brunchade och satt ute på Johannas altan vilket ingav hopp om våren, woop woop.
En mycket stel selfie i spegeln, men jag och Becks bytte om och sminkade oss då vi inte hann åka tillbaka
till Hultsfred. Vi skulle nämligen fira Johanna som fyllt 24 år. Hade en ny byxdress på mig som jag tycker
är fin. 
Nästan direkt när vi kom till Berga blev vi serverade paj och hon hade bl.a. gjort en fantastisk
god grönkålspaj som jag slukade snabbt. 
Det var som att de hade ringt varandra och klargjort att det var blommigt kalastema. Så fina.
Och vi körde på i vanlig ordning med spel, intressanta diskussioner och bara mysig stämning som det
blir när en inte träffar sina bästa vänner så ofta. Vi kom också på att det hade varit roligt att skaffa
Voxer igen, där vi pratade med varandra flera gånger varje dag runt 2013-2014. Och insåg att vi hade
kvar våra gamla konton så vi satt och skrattade åt gamla samtal till varandra. Det är alltså en app en
tar ner och är lite som moderna walkie-talkies som man kan skicka röstmeddelanden till varandra. 
En bra lördag iallafall med kvallehäng med goa vänner <3
 
 
På söndagsmorgonen blev jag väckt alldeles för tidigt och försökte hålla humöret uppe ändå, trots
att jag misslyckades ibland. Jag skulle nämligen följa med och lämna av Becks på flygplatsen i Kalmar 
med dessa två. Jag kramade Becks hejdå och vi gick runt lite i affärer innan vi köpte med oss mat
hem till Elins lägenhet och hängde lite innan vi tutade hem till Hultsfred igen. 
En otroligt dålig bild, men skickade den i voxergruppen för att visa hur avis jag var på mina kollegor som
fick vara utomhus på lunchrasten i 21 graders värme medans jag själv fick sitta inne och vänta på att
min elev hade hemspråk. MEN vi valde att vara ute resten av dagen så fick min beskärda del av värme
och herregud vad skönt det var igår. 
Därför skrev Bea och frågade om vi skulle träffas och hänga ute lite och sagt och gjort blev jag
upphämtad efter jobbet och vi åkte och käkade pizza och spenderade resterande kvällen bl.a
på min balkong och tittade på djurvideos på youtube. 
 
Och idag vände det helt med vädret då det varit IS-kallt och blåsigt. En lång dag på jobbet
så jag är rätt så slut för tillfället. Jag ska gå till köket och äta lite tacorester och sedan spendera
kvällen framför någon tv-serie. Ha det fint!
0 kommentarer