13 augusti

Hej!
 
Idag är jag ledig efter en intensiv jobbvecka så passar på att lägga upp ett inlägg.
Igår innan jobbet åkte vi med min soffa och säng till förrådet, då jag inte kommer få plats
med dem i mitt lilla rum. Därför ligger jag ner på två madrasser på golvet, som alltså ska vara
min sömnplats tills nästa vecka. Men det blir nog bra ändå.
 
Becks åkte hem för en vecka sedan och 4 veckor räcker mer än nog i varandras sällskap.
Men förra helgen var hon kvar och vi var bjudna till Kalmar för att fira Sebbe. Jag är sämst på
att ta foton där männniskor tittar in i 'kameran' och ler, utan tar ett lite snabbt för minnes skull
sedan lägger jag ner mobilen igen haha. Det var, som vanligt denna sommar, svinvarmt utomhus
så vi turades om att använda minifläkten som Rebecka håller i.
Det var så himlahimla mysigt att få umgås med sina syskon och mamma. Och Tobbe och Rebecka såklart
men ni förstår vad jag menar?!
Vi åt fantastiskt god mat som Rebecka hade lagat. Bl.a. denna vitlöksbruschetta med fetaost och timjan.
Efter samtal om det ena och det andra, mestadels om skolans värld vilket blir en självklarhet när nästintill
hela familjen jobbar i det yrket, spelade vi crash bandicot. Jag var helt överlycklig när Sebbe berättade
att de hade fått hem det spelet då jag och mina syskon älskade just det spelet. Även tekken som vi
inte fick spela för mamma (fullt förståeligt nu när jag är vuxen men inte då när jag var 10 år),
men som Sebbe lyckades gömma och vi brukade spela med ljudet avstängt för att det inte skulle höras haha. 
Som sagt hade jag en supermysig kväll med familjen och ville inte lämna, MEN Becks och jag
skulle svänga förbi på logfest. Så vi bytte om till helvitt och tog på oss våra huvudbonader som
var årets tema. Jag hade MÄNGDER med idéer inför festen, te.x. en mexikansk hatt där jag skulle
stoppat nachos och guaccamole. True story haha. Men var osäker på ifall det var CA och det
kändes inte helt okej, så istället blev det ett spontanköp från rusta i form av dessa palmer. 
Och såhär blev det. Byxdressen är inhandlad från ASOS och tycker den är svinfin. MEN insåg att
den är genomskinlig :)) Kul. 
Jag var jättetrött när vi satt i bilen på väg till festen och kände att jag nog inte skulle vara så långvarig,
vilket såklart stämde. Vi kom in, sa hej till folk jag känner och har känt, dansade en stund och det var
det. Tjejerna hade såklart anordnat det jättebra, som tidigare år så eloge till dom. Somnade nästan
direkt när vi kom hem. 
Dagen efter var vi bjudna hem till Carina och Johnny på lite mat och fika vilket var mysigt.
På något sätt kunde vi inte släppa samtalsämnet om hur lång tid det skulle ta att åka med
häst och vagn upp till Umeå. Vi satt verkligen och googlade, analyserade och argumenterade
haha. Kul att träffa släktingar iallafall. 
 
I veckan skulle jag rensa i förrådet och det är alltid kul att få läsa sina gamla dagböcker för
står och skrattade rakt ut åt dessa två 'dikter' jag skrev. Så jävla deppig unge?
'skulle nästan vilja putta ut dig ur en innebandysarg' Que? hahaha.
I torsdagskväll blev jag upphämtad av Johanna och vi hämtade Bea, åkte och köpte varsin plocksallad
och sedan åkte vi till gnöttlen för att bada och spela spel. Jag har badat alldeles för lite denna sommar,
vilket är konstigt med tanke på att 1. jag älskar att bada. Älskar. 2. det har varit såå himla varmt? 
3. Becks har badat jättemycket och hon har ändå bott hos mig i fyra veckor? 
Jag skyller på mitt jobb med knasigt schema. 
I lördags jobbade jag och det var dags för jumbo run, som det har tjatats om rätt så frekvent hela
sommaren haha. Det är alltså motorcykelklubbar och FUB som har ett samarbete så folk med
en funktionsvariation får möjlighet att åka sidovagn. Det var inte meningen att personalen skulle
få åka men då det fanns många motorcyklar som inte hade någon passagerare fick jag åka.
Och herregud vad roligt det var. Vagnen är ju så låg så varje grop i vägen kändes ju så man
hoppade omkring där inne i vagnen, likt en karusell haha. Jag fick åka med en dansk äldre kvinna
som var jättecool. Vi åkte mellan Virserum och Målilla, genom bösebo, vilket var jättefint med
perfekt väder. Jag vet inte hur många motorcyklar det var men minst 50 stycken. 
 
Jag pratade med en MC-förare  som var 85 år och han hade deltagit i jumobo run sedan 70-talet
och jag var tvungen att berätta hur fantastiska de är som ställer upp för människor utan någon
som helst betalning eller liknande, som kanske inte har möjlighet att få åka sidovagn och han
svarade att skratten är en tillräcklig betalning. Och jag blev helt tårögd. Det är dessa människor
som man ska komma ihåg när världen känns för jävlig.
Och när jag kom hem i lördags möttes jag av denna lilla gullegos. Jag skulle nämligen få vara hundvakt
åt Bosse och jag var helt överlycklig. Vi hann gå en rejäääl långpromenad innan det började regna och
åska, sedan gosade vi hela kvällen. Haha den andra bilden skulle bli en selfie men någon ville bara
pussas hela tiden. Finns det något bättre än hundar? Hundar är definitivt bättre än människor. Utan
tvekan. Det är bara massa kärlek och gos. Dock blir jag SÅ himla mesig och pratar babyspråk, ger
alldeles för mycket godis för att se honom glad, flyttar på mig själv och hamnar ute på kanten i min
egna säng för att han ska få mest plats haha. Jag kan inte låta bli. 
 
 
Nu snart blir jag upphämtad och ska ha tacokväll med Johanna och Bea. 
Ha det fint!
0 kommentarer