mina dagar

Hej!
 
Här kommer ett rätt så mastigt inlägg med lite blandade bilder, för det är ju lite så jag fungerar.
För två veckor sedan hängde jag med Bea en tisdag för att köpa med oss varsin
sallad från ICA:s salladsbar och gå ner till hulingen för att njuta av vädret. Johanna och
Eva kom också förbi en liten sväng för att säga hej och krama om. 
Någon dag åt jag en fruktansvärt god sallad med rödbetor, chevré toppat med pinjenötter. 
Det är verkligen min favoritsallad då det ej finns godare. Ser jädra aptitlig ut, eller hur?
En elev på skolan brukar gilla att låna min mobil och fota lite och detta var en av dom och
jag måste säga att jag påminner lite om Katniss Everdeen i deras promo inför catching fire.
Tror ni mig inte? Bildbevis:
Ja, låt oss ignorera uppenbara fakta att JLaw är ju bland de vackraste personerna
på jorden, jag ler och det gör inte hon, vi tittar åt helt olika håll och sist men inte minst;
hon är en karaktär som ska åka runt i de olika distrikten och tacka deltagarna 
medans jag är en 25-årig tjej på jobbet som ser orimligt nöjd ut och tittar alldeles
för högt upp för att det, logiskt sätt, skulle vara något roligt att titta på (vet ju detta
iom att det är på mitt jobb och jag kan ju lokalisera min vardagliga miljö). 
 
Men utöver det så visst, lite lika är vi.
Ursäkta min utsvävning, låt oss fortsätta. En eftermiddag var jag tvungen att fota min säng då
den såg så himla skön och mysig ut. Jag somnade här strax därefter. Tyvärr brukar jag nästan
varje dag, efter jobbet, komma hem och sova i några timmar för jag är så himla himla trött 
vilket är helt sjukt egentligen. Dock kan jag ändå gå och lägga mig i vanlig tid och sova även
då. Herregud jag måste slå något slags rekord i sovtimmar per vecka. 
Förra helgen åkte jag till Kalmar för att umgås med Elin. Vi köpte med oss sushi och tänkte åka
och sätta oss på någon mysig plats, men eftersom det regnade åkte vi hem till lägenheten och
hängde med Oskar. Senare mötte vi upp Oskars två kusiner samt flickvän och tittade på deadpool 2.
Bilden snodde jag från Elin då jag bad henne skicka den tiill mig för att kunna ha med en bild
till min blogg.
Jag bad henne även skicka en selfie som jag kunde använda haha. Jag sov över och bjöds på
en gofrulle innan jag tog tåget hem till Hultsfred igen. Förhoppningvis kommer vi kunna träffas
betydligt mer i höst vilket kommer kännas en aning knäppt då vi inte bott på samma ställe sedan
2014 när vi bodde ihop i Stockholm. Och såklart de övriga 10 åren i Målilla. 
Vi fortsätter... Bea skickade denna på snap och jag skrattade högt rakt ut, som en gör när en
får se en bild på sitt 10-åriga ansikte. Vi skulle precis skaffa lunarstorm och behövde en profilbild
till våra presentationer så Vickan tog bilder med sin nya kamera. Jag tyckte Bea såg betydligt
coolare ut än mig. Kanske lite mer lik Katniss än mig, nu när jag tydligen inte kan släppa ämnet haha.
På söndagen tillagade jag ett recept jag funnit på pinterest som kan vara det bästa när
inspirationen tryter, i alla kategorier. Sauterade (eller okej stekta om vi inte ska slänga oss 
med kock-termer) zucchini med mynta, basilika, vinäger och pinjenötter. Det blev jättegott
och funderar på om jag ska göra detta ikväll då jag fortfarande har kvar ingredienser. 
Bea och jag har tydligen en liten tisdagstradition att träffas på denna dag. Så i tisdags frågade
hon om jag ville följa med till slagdala, vilket jag självklart för 1. det var jättevarmt och jag var sugen
på att bada. 2. jag ville umgås med Bea och 3. jag har inte varit i slagdala på 10 år. 
Så jag tog på mig min baddräkt jag fick från yasuragi där man får välja om rumpan eller 
brösten ska synas lite extra. Och till det mina nu bästa byxor jag äger. Så fulsnygga och
jag älskar ju prickar så jag var tvungen att köpa dom.  
Och direkt när jag klev ut kändes det som att jag var barn igen vilket kommer allt för sällan
nuförtiden. Den där känslan som att man går omkring och tittar på allt ifrån
ett barnperspektiv. Jag var mycket i Beas stuga när jag var liten och älskade att komma hit.
Några av mina bästa barnminnen är härifrån när våra familjer umgicks. Jag blev så sjukt
nostalgisk att jag var tvungen att ta lite kort på kort i mitt första ägda album:
Kräftkalas någonstans i slutet på 90-talet. 
Här är vi i början av 00-talet bjudna en sommarkväll till slagdala. Bea och jag ville sitta själva.
 
Och här är från 2007 eller 2008 och vi åkte ut i båten. Alltid lika roligt att titta tillbaka på gamla bilder.
Därför var det iallafall jättemysigt att få umgås med Bea på just detta ställe som innehåller
så många minnen. Vi satt och åt, fikade, spelade kort, badade och tog bort all vass som 
hade poppat upp på bryggan och den lilla stranden. Otroligt uppskattad och mysig kväll
och jag hoppas verkligen det blir fler liknande dagar/kvällar i sommar. 
På onsdagen umgicks jag även denna dag med Bea. Vi grillade på min balkong som var kokhet
och sedan åkte vi ner till Målilla och vattna blommorna i Beas hus, eller hon bor ju i sin lägenhet
men det är ju hennes barndomshem (och även mitt med hehehe). Vi rodde båt i emån, vilket
var absolut förbjudet område för oss när vi var små. Erlandssons har ju sålt sitt hus vilket sticker
i hjärtat. Om slagdala har varit en stor del av min barndom så ska vi inte snacka om Beas hus
där jag praktiskt taget bodde när jag var liten och blir helt gråtig av tanken på att inte kunna
åka ner på spången och veta att det åtminstone är ett av våra hus kvar. Usch. 
Herregud vilket nostalgiskt inlägg så jag ändrar riktning helt och visar upp en bild på gårdagens klädsel istället. 
Jag hade min gröna byxdress på mig då jag och mamma åkte till Kalmar igår efter våra jobb.
Rebecka, min svägerska, tog ju sin examen i HR i torsdags och det skulle givetvis firas. 
Jag passade även på att använda mina nästintill oanända vita platåskor som ju är jättefina 
men det var svårt att köra bil med dom. Men make it work för att citera Tim Gunn från project runway.
Rebecka hade lagat fantastisk god mat och dessert till oss gäster så jag var helt proppmätt efteråt.
Vi satt mest och pratade i blandad kompott av släktingar, familjevänner och vänner vilket
var trevligt. Grattis igen fina fina du som ändå vill kämpa på i 2 år till för att få en master.
Powerqueen verkligen.
Och här är vi nu, i realtid. Detta inlägg har tagit pinsamt länge för mig att skriva. Det är 31 grader
ute vilket är helt sanslöst varmt. Jag har jättesvårt för värme, som alla redan vet. Så därför är jag
den enda i Sverige som inte är utomhus och steker min kropp, utan sitter inne i soffan och bloggar.
Detta åt jag till frukost förresten. I torsdags följde jag med Ida till aby för att handla årets första 
jordgubbar och herregud vad efterlängtat. Nu är det sommar.
 
Ber om ursäkt för ett ännu ett spretigt inlägg. Men för att citera mig själv i början av
detta inlägg: 'för det är ju lite så jag fungerar.'
 
Ha det fint!
0 kommentarer