yasuragi och 5-årskalas

Hej!
 
Det var ju ett tag sedan som jag skrev något så tänkte uppdatera er som fortfarande läser min blogg.
För några veckor var det äntligen dags att ta tag i min balkong. Jag har använt det som förvaringsplats
under vintern för kartonger, trasiga saker jag inte pallat gå ner med och pantflaskor. Så efter några 
timmars röjande blev resultatet såhär:
Nu syns det inte så mycket på hur det faktiskt ser ut då jag tog denna lite snabbt för att 
lägga ut på instastory. Färgskalan går i naturfärgat och inget skrikigt. Jag vet inte
riktigt när min inredning ändrades från att gå till massa färg till exempelvis beige som var min värsta färg när
jag var yngre. På andra sidan har jag mina växter och dessutom planterat lite olika kryddor
som förhoppningsvis kommer upp snart. Men fler växter ska såklart köpas, annars är jag
mycket nöjd och jag är säker på att det kommer spenderas många sommardagar här ute.
När jag hade fixat klart gjorde jag även årets första potatissallad som är mitt självklara
val att äta på just våren och sommaren. Detta förtärdes ute på balkongen såklart då det
var sommarvärme. Och en färdiggrillad quornfilé för er som undrar som inte ser så mycket
ut för världen, men som smakade gott. 
Sedan är jag tvungen att lägga ut denna bild på en otroligt svettig Elli. Efter MÅÅÅNGA månaders
tjat från Bea följde jag äntligen med på ett träningspass i form av dans. Jag skrattade mycket åt mig
själv mest hela tiden, men det var ändå väldigt roligt och OM jag ska träna något ska det vara roligt. 
Jag förstår inte vitsen med att ägna sin tid på tråkiga och jobbiga saker haha.
Förra fredagen åkte jag till Stockholm för att hänga med familjen. På lördagen var det Noras
kalas då släktingar kom och firade henne. Lite buffémat, snickesnacka med kusiners släktingar
som en bara träffar 1 gång på år och leka med barnen.
Tänk att hon har blivit 5 år?? Det är alltså nästan på dagen 5 år sedan detta kort togs.
JAG VET att jag tjatar och har alltid gjort det i alla dessa år om mina kusiner och framförallt om Nora.
Men ni förstår verkligen inte hur mycket jag inte gillade barn och vad denna lilla person gjorde med mig.
Hon har mig kring sitt lillfinger fortfarande haha. Och det är på grund av Nora som jag insåg hur roligt
det är med barn och att det vore roligt att jobba med barn i framtiden. Och här är vi nu. 
5-åringen som alltid haft så otroligt många funderingar och frågor om allting. Grattis igen älskade
lilla du som är 1 av 2 av de bästa ungarna i världen. Ingen överdrift. 
Och i slutet av maj fyller denna lilla plutt 2 år vilket OCKSÅ är helt sjukt?
Det kändes verkligen som att hon kom alldeles nyss? Lilla envisa och skrattiga Lovis <3
Jag snodde bilden från Becks blogg. Härligt hål i strumpan men ÄSCH, vem bryr sig. 
Här läser jag och Lovisa i hennes nya Bamsebok. 
 
Såklart ska det lekas med alla paketen direkt. Här åker de båt, ätandes glass och hällregn tydligen.
På lördagkvällen åkte mamma hem och min moster med sambo passade på att gå ut och äta
och gå på bio. Jag och Becks åkte till Leos lekland med våra kusiner och det var väldigt roligt
då det var jättestort och det fanns massa roliga saker för barn (och vuxna) att leka. Vi har ju
två väldigt modiga kusiner som inte alls är rädda för att testa nya saker, så mitt hjärta hoppades
ut flera gånger under kvällen. 
 
När det gått några timmar och det började bli kväll åkte vi och handlade lördagsgodis och åkte hemåt
mot hammarbyhöjden. Vi åt kvällsmat och tittade nästan klart på toy story innan Nora kom krypandes
och satte sig i mitt knä och sa att filmen var JÄTTETRÅKIG. Mitt hjärta krossades lite då det är ett av
mina tidigare barndomsminnen när mamma tog med oss tre syskon för att titta på just den filmen i
Hultsfred och jag var heeelt begeistrad i hur annorlunda det såg ut i jämförelse med tecknade filmer.
JAJA, jag kan ju inte tvinga henne älska de filmer jag är uppväxt med. 
På söndagen blev vi skjutsade till Yasuragi som var det egentligen syftet med stockholmsvisiten.
Vi fick ju det i 25-årspresent av Anna, mormor och mamma och äntligen var det dags. När jag var
liten var jag alltid jätteavis på Annas yasuragi-rock så lilla Elli blev överlycklig att äntligen få en egen haha.
Vi kom dit och åt en god sushilunch, sedan checkade vi in och gick upp på våra rum. Därefter gick
vi på någon slags tvagningsintroduktion och spenderade några timmar i badet med alla dess kärlekspar
som cirkulerade på stället. Vi kom lite försent till vår bokade massade, men vi hann ändå. 
80 minuters helkroppsmassage och då ser en ut såhär ↑ 
Eller såhär ↑ haha. 
Därefter var klockan 20 och vi hade ett bokat bord för en 3-rättersmeny som var fantastisk. 
Dessutom såg jag Zara Larsson och var helt starstrucked, trots att hon såklart är mänsklig men
ändå ;))
 
Vi avslutade kvällen med att bada lite till och det var fantastiskt att sitta i utomhuspoolen med
en lika fantastisk utsikt mot stan. Sedan somnade vi gott i våra sängar. 
Jag tog ju knappt några bilder då jag skulle embrace:a detta med att tid inte är viktig i den
melankoliska tillstånd en ändå befann sig i under de 24 timmar en ändå var där. Men såhär
såg lite av frukosten ut och även den var helt otrolig. SÅ gott och mycket att välja mellan. 
När klockan slog 12 sa vi hejdå till yasuragi och hejdå till ett otroligt avkopplande dygn.
När vi kom hem till mostern m barn igen lekte vi lite innan några familjevänner till Anna och
Robban kom och vi åt lite mat och lekte lite mer med Nora, Lovisa och deras barn. Det var ju
valborg så de skulle gå och titta på brasan, som sig bör om man är en småbarnsfamilj. 
Men jag och Becks åkte ut till Heron City för att titta på nya Avengers-filmen och jag satt med
öppen mun hela slutet. Jag ska inte spoila men HERREGUD vilket avslut. Jag satt och grät 
och grät haha. 
På tisdagsmorgonen hann jag vara med och äta lite frukost innan jag åkte hem till Hultsfred igen.
Jag messade Bea och frågade ifall hon ville premiärgrilla på min nya elgrill och det ville hon.
Och tyvärr levde den inte upp till mina förväntningar då det tog flera timmar att grilla, vilket är otroligt
segt om man redan är jättehungrig. 
Till slut fick vi steka resterande grönsaker och korv inomhus och vi satt och åt vid halv 10
men det var ändå jättegott. Dock måste jag poängtera att igår grillade jag lite sojakorv på grillen
och det gick ändå väldigt snabbt denna gång, så det kan vara att den var lite seg i starten.
Idag är det fredag och trots att jag bara har jobbat i tre dagar pga valborg och klämdag är jag 
jättetrött. Men helgen välkomnar jag med öppna armar.
 
Jag orkar inte läsa igenom allt för att se om det går att läsa så ber om ursäkt för mycket talspråk
och stavfel osv osv. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer