uppdatering

Hej!
 
Åh herregud jag är helt SLUT i båda kroppen och knoppen. Jag ska egentligen käka kvällsmat,
men tänkte slinka in här på bloggen och uppdatera den lite. Vi kör väl på då.
 
Vi börjar med denna otroligt dåliga bild med en bh hängandes bredvid och någon
konstig posering som jag har för mig skulle bli en hoppbild?! Jaja. För två veckor sedan
tog jag mitt pick och pack och flyttade till min nya lägenhet som Elin och Jenny hjälpte mig
med. Dock flyttades knappt några möbler utan mest kartonger. Så jag sov på madrass i en vecka,
men det gjorde absolut ingenting. Jag har sovit på värre ställen ;)
 
Jag spenderade också veckan med att plugga på min tenta samt vårt grupparbete. 
På onsdagen efter att ha suttit i skolan hela dagen blev jag upphämtad av Elin.
Vi åkte till Hultan för att umgås med Johanna, Kristin och Bea. Vi skulle grilla,
vilket såklart alltid tar längre tid än vad man räknar med. Men här står systrarna
och poserar med grillspetten.
Årets första grillning för min del och det var supergott. 
Bea bjöd på egengjorda drinkar och vi spenderade resterande kvällen till att sitta och
prata och körde någon app-lek innan det blev natt och vi somnade. Jag vaknade 
oförskämt tidigt med ett tungt huvud och ett dåligt morgonhumör. Tyvärr var jag tvungen
att åka tillbaka till Kalmar tidigt för att möta upp min studiegrupp för att plugga. Men vi
hann med en snabb vistelse hos Eva och Hasse som bjöd på god frukost och en 
fin inflyttningspresent.
 
Jag spenderade resten av dagen i skolan och skrev grupparbete, gick och handlade
donken som vi åt samtidigt som vi pluggade och tillslut lämnade vi in vårt arbete och
sa tack och hej vi syns till hösten till skolan. Ett år avklarat, 2 1/2 år kvar tjoho!
På fredagen gick jag bredvid på mitt sommarjobb vilket kändes bra. Alltid nervöst att 
påbörja något nytt med massa rutiner, människor osv. Men jag hade en god känsla i 
magen. Jag var helt slut efter en intensiv vecka och dag, men jag fick besök av Jensan
och Elin en liten sväng som placerade sig på min sovmadrass. 
Det blev lördag och min mamma, Tobbe, Sebbe, Elin och Jenny hjälpte mig för att flytta 
"på riktigt". Jag tyckte det gick väldigt snabbt och smidigt. Vi avslutade SÅKLART med
den traditionella flyttpizzan innan alla åkte hemåt och jag la mig i sängen och somnade
tidigt. 
 
På söndagen spenderade jag förmiddagen på IKEA med Sebbe för att handla utemöbler.
På eftermiddagen gick jag bredvid igen, fast på kvällspasset istället. Kändes bra då också.
Jag ska jobba i hemtjänsten förresten, det kanske jag inte har nämnt? 
 
I veckan lyckades jag montera ihop utemöblerna och var stolt över mig själv. Folk som
känner  mig vet hur otroligt sämst jag är på detta. Jag har 0 tålamod och har tummen mitt
i hand, men det är jobbigt att alltid behöva fråga folk om hjälp. 
En dag åt jag tzay-spett och en tabbouleh som var extremt god. Den innehöll bulgur, dill, gurka, tomat, fetaost, olivolja, salt och citron, mmmm.  
Hade panik över kaoset i min lägenhet som jag inte hunnit/orkat fixa iordning.
Jag har iallafall hängt med denna goding denna veckan då Rebecka var utomlands och
Sebbe jobbade. Jag var också och städade mitt studentrum vilket var så jäkla segt,
men skönt när det väl var gjort. 
Igår skulle mitt rum besiktas och den blev godkänd. Hejdå lägenheten, jag kommer inte sakna dig haha.
 
Jag cyklade hem fort som en galning för att hinna fixa iordning mig innan jag skulle bli upphämtad. Simon tog nämligen studenten igår, hejaheja. Detta skulle givetvis firas med god mat, tal, släktingar och mamma som hade styrt ett frågequiz till studenten. 
På kvällen när jag kom hem satte jag mig ute på balkongen då vädret var så härligt. 
Jag ska aldrig underskatta att ha en balkong. Dessutom när min lägenhet är så liten
blir det som ett extra rum.
Idag har jag återigen hängt med Bosse och vi gick en riktig långpromenad då vädret
har varit fantastiskt. Jag inser nu att det finns många bilder på honom. Oj jag skulle
säkert bli en sådan som skaffar ett instagram-konto till min egna hund? :
I förrgår samt idag var Elin och Oskar här då Oskar skulle hjälpa mig att sätta upp min
tv samt hyllor. Som sagt, är inte duktig på sånt här och därför är det fantastiskt att få 
hjälp. Dessutom blev det skönt att bli av med några kartonger som har stått ivägen.
Nu hoppas jag bara på att få tillgång till ett förråd så fort som möjligt (det ingår inte utan
man får hyra det separat) så jag kan gå ner med allt annat som står här och stökar.
 
Det har varit otroligt intensiva veckor och jag personligen har ju svårt när det händer för
mycket saker runtomkring mig. Därför ska helgen bara ägnas till lugn och ro innan jag
nästa vecka ska gå på kurser med sommarjobbet.
 
Nu ska jag äta kvällsmat och titta på William Spets föreställning på svtplay.
Ha det fint!
0 kommentarer