mellandagsrean

 
 
Idag hade jag en otroligt härlig och välbehövlig sovmorgon. Efter att ha hävt i mig en kopp kaffe lite för
fort åkte jag in till stan för att kolla in mellandagsrean. Vilket inte var min bästa idé kanske. I en perfekt
värld går jag omkring helt själv i en affär som har ett organiserat sortiment med bra och lugn musik
i bakgrunden, typ jazz. Men vi lever inte i en perfekt värld så istället blev det trängsel, svett, pumpande
hardcorehouse i högtalarna och höjda armbågar. Jag handlade bl.a böcker och tidning. Dessutom blev jag
väldigt glad över mitt Rocky-köp. Jag älskade Rocky när jag var liten och min moster hade den jämnt
liggandes hemma hos sig som jag läste när jag var på besök. Dessutom ser jag fram emot att läsa
böckerna. 
 
Efter att ha klarat av 1 timma inne i affärerna gick jag till blå lotus vid skanstull. Jag har käkat
där innan och både jag och Elin har sagt att det måste besökas flera gånger. Denna gång åt jag 
tomatsoppa med jordnötter och spiskummin vilket var ett bra val då det var jättegott. 
Jag drack upp ölen, gjorde en flik i min nyinköpta tidning som jag satt och läste (rekommenderar
för övrigt att alla borde läsa tidningen bang, som är en feministisk tidning.) och gick ut i vintermörkret
för att åka hem. 
 
0 kommentarer