Becks på besök

Hej! Tänkte lägga upp lite mobilbilder för att visa vad jag har gjort de senaste dagarna.
 
Jag har ju haft besök av systra mi. Skrattade för övrigt väldigt mycket åt denna bild på henne. Vilken
härlighet. Hon kom i torsdags på eftermiddagen.
Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad vi gjorde på dagen. Jag tror vi åkte till Vimmerby?
Men på kvällen kom i alla fall Kristin och hennes gulliga lillasyster Maria innan vi åkte bort till Bea
där även Elin och Johanna var.  Jag hade det supermysigt och ser så mycket fram emot att spendera
sommaren i Småland med dessa, då jag inte har bott här på några år och sommaren här är det bästa
som finns <3
Vi käkade pizza, fikade, spelade spel och pratade ikapp livet.
På morgonen blev jag och Becks överraskade av Jenny och Mojf som hade köpt med sig
frukost. Gullisar. Elin och Johanna kom också en sväng. Älskar att jag verkligen får ut
det bästa av de jag fotar. Kan en grupp människor se mer deppiga ut haha?!
 
När de åkte hem fick jag hjälp med en skoluppgift av Becks och därefter började vi fixa iordning
oss. På kvällen åkte vi hem till Johanna som fyller 22 år. Det bjöds på god mat, dessert och
Elin hade gjort supergod mojito xanté. Jag försökte mig på att göra en whiskey sour men misslyckades
jag totalt MEN dagen efter gjorde jag faktiskt en på kvällen och den blev jättegod. Jag har ju någon slags
önskan att gilla whiskey, vilket jag själv inte förstå, men det är väl bara en sådan där fix idé en
brukar få? Mysig kväll i alla fall i goda vänners sällskap.

Såhär såg min lördag ut. Jag och Becks åkte bort till mamma för att käka påsklunch. Där var
även mammas särbo Tobbe och min storebror Sebastian som ligger bakis på bilden ovan då
han hade varit ute och festat kvällen innan. Vi var där ett tag och käkade påskmat och spelade
spel innan vi åkte hemåt och kollade på filmen Sicario med Emily Blunt som för övrigt var väldigt
sevärd.
 
På söndagen åkte vi till Virserum för att hälsa på vår fina farmor. Satt i några timmar och
fyllde på våra kaffekoppar och pratade om lite allt möjligt innan vi åkte till Vimmerby för
att kolla in Tova och Carl-Johans fina hus som de köpte nyligen. Min faster Carina var även
där så vi drack, återigen, en kopp kaffe och pratade lite innan vi åkte. Det var meningen att
vi skulle åka till Västervik för att kolla på Batman vs Superman, men vi ångrade oss och
åkte hem istället. Det togs inga bilder denna dag, därav bara tråkig text.
I måndags hade jag och Becks bjudit hem Emmy, Mojf och Jenny på middag. Jag gjorde sojafärssås
med pasta då det är typ det enda jag kan göra som inte kräver någon större ansträngning och dessutom
skulle det passa en två-åring, då Mojfs systerson Nils skulle följt med först, men det blev inte så tyvärr.
Även med dessa pratades det om livet och vart en befinner sig osv. Vi (host dom) lyckades planera
in lövö, så det var skönt att ha ett datum och det är precis den dagen jag slutar skolan, den 10:e
juni vilket passar perfekt.
 
Idag åkte Becks hemåt och jag har skrivit lite på min hemtenta vi fick imorse. Dock har min datasladd
gått sönder så nu lånar jag min mammas jobbdator och det är en sådan dator vi fick när jag började
ettan på gymnasiet, vilket var ett tag sedan, så det går jättesegt att skriva tyvärr.
 
Det har i alla fall varit jättemysigt att ha min andra halva hos mig i några dagar då det känns
som att jag får så mycket energi av henne, vilket jag verkligen är i behov av. Nu ska jag gå och
lägga mig för att kolla på youtube innan jag somnar. Jag ska försöka gå upp tidigt imorgon och
skriva på min hemtenta innan jag ska följa med Carina, Tova och mamma för att hälsa på mina
kusinbarn imorgon. God natt!
 
 
0 kommentarer