ett selfieinlägg

Året 2017 i form av selfies från en webcam. 
 
Jag började året genom att måla mina köksstolar, ännu en gång. Färger de haft: träfärgade
(när de köptes), vita, svarta, gråa och svarta igen. Stackare. 
Jag ville ha fler tatueringar och satt och kladdade på mig själv, likt en 5-åring, en kväll när jag
var uttråkad. 
En februaridag drack jag kaffe ur Elinmuggen. Den kallas så av rätt så uppenbara anledningar.
Jag fick den när jag skulle flytta till Borlänge av Elin. Det stod en fin text men det försvann efter
flera diskomgångar. Dricker ur den ibland, men inte tillräckligt ofta. Men blir glad när jag öppnar
luckorna och den står där och tittar på mig. 
Jag var tydligen med som intervjuobjekt i uppdrag granskning.
Älskar mitt hår och tog med denna bild av bara den anledningen.
En vårdag sminkade jag damerna i mammas kör i 60-talstil och var tvungen att öva på mig själv.
Kunde blivit bättre. 
Sjöng duo med Billie Holiday!
Under våren började jag färga mitt hår ljusare men som blev orange. Jag började också överanvända
min rosa hoodie som är det skönaste jag äger och har.
I sommar var jag i London och bl.a. gadddade mig. Såhär såg min blick ut när folk gissade att jag hade
tatuerat in en morot eller också en geléråtta. 
I slutet av sommaren flyttade jag till min mammas tvåa då hon skulle bli sambo. Det var flyttkartonger
överallt väldigt länge och jag hatade dom.
Men jag var ändå peppad på ett nytt ställe, även att jag alltid kommer älska min lilla etta. 
 
Jobbade och var helt slut om dagarna men orkade ändå göra ett peacetecken, för varför inte liksom.
I höst skaffade jag linser och folk var tvungna att kolla lite extra för att säkerställa att det verkligen var jag.
Kände knappt igen mig själv heller efter att ha burit samma glajjor sen 2014. 
Och idag har jag sett ut såhär. Vi står på gränsen inför 2018 och jag sitter hemma och äter klämmis,
eller toast som man började kalla den när en började hänga på gården och cafeterian på högstadiet.
Återigen ett peacetecken. Varför vet jag ej. Men typ lev i frid 2018.
 
Ha det fint!
0 kommentarer