Kalmar

"Komma på bästishäng i Kalmar i helgen?"
 
Yes please!
 
I lördags tog jag tåget ner till Kalmar för att umgås med Elin. Satt några timmar hemma i lägenheten
och drack proseccon jag hade tagit med, innan vi käkade mat på Skafferiet. För flera år sedan
när vi åkte och shoppade i Kalmar som tonåringar brukade vi alltid gå hit för att fika och dricka
latte och låtsas vara äldre än vad vi var. Kul att det har byggts om till en restaurang. 
Jag tog denna FANTASTISKA maträtt. Chevre med potatis, gulbetor och med olika röror som
var svingoda men svårplacerade smakmässigt, förutom en som var jordärtskocka. Tips tips på
jättegod mat. 
När vi ätit färdigt gick vi och körde shuffleboard och drack whiskey sour. Ingen av oss hade 
kört detta men det var jätteroligt. Dock vann Elin med 2-1. I början peppade vi varandra 
jättemycket 'åh bra du fick en 3:a' osv. men som slutade med många 'in ya face' och
'HAHAHA JAG FICK MER POÄNG ÄN DIG!'. Ja, härligt med två dåliga förlorare haha.
När vi hade kört färdigt och suttit ett tag och pratat gick vi hemåt där båda somnade
väldigt snabbt. 
På söndagsmorgonen åt vi gofrulle och drack kaffe med Oskar. 
Efter ett tag åkte jag och Elin ut till IKEA och handlade lite och käkade innan vi 
kramades hejdå och jag tog tåget hemåt.
Slängde iväg ett sms när jag satt på tåget. Lägg gärna fokus på bilden jag skickade. VEDERVÄRDIG
är ett ord som poppar upp när jag ser den, samtidigt börjar jag alltid skratta när jag ser gamla foton
på oss och tänker 'HUR såg man ut egentligen'. Men roligt att ha när man blir äldre ändå. 
 
Jag poserade på toan, vilken tuffing. På tåget började min hals och min näsa känna av en kommande
förkylning men jag ignorerade den och istället cyklade till affären och mötte Bea och spenderade
söndagskvällen hemma hos henne samt lagade mat. 
 
På natten fick jag feber IGEN. Det var liksom nästan nyss jag var sjuk (en månad sedan för att
vara exakt). Jag har alltid haft tur att jag sällan blivit förkyld och fått feber utan isåfall haft mina
magproblem som har ställt till det, men sen jag började jobba inom barnomsorgen är det som att
min kropp har överrösts av sjukdomar.
 
Så nu har jag varit hemma, sjuk, i två dagar. Men mer klarar jag inte av. Jag har ingen feber
längre men är fortfarande jätteförkyld, men det får jag ignorera för jag klarar inte av att vara hemma
längre utan ska jobba imorgon. Tur att jag trivs på mitt jobb så kan liksom 'härda ut' tills detta
har lagt sig. 
Påtal om något helt annat beställde jag lite grejer från lagerhaus. Bl.a. denna fina lilla vas
som en hänger upp på väggen (erkänner att jag inte visste att en skulle hänga upp den, utan
trodde den skulle stå på borden men skitsamma). Gulligt ju?
 
Det var allt från mig. Ha det fint! 
0 kommentarer