pizza och rosé

Hej!
 
Förra veckan kom Bea, Elin och Johanna till mig då det var varmt och skönt, till skillnad
mot nu när jag tittar ut genom fönstret och det är grått och regnigt.
 
Meningen var att vi skulle grilla men Bea och jag blev övertalade till att beställa pizza.
Vi satt utomhus och spelade spel och pratade. Vi pratade mestadels om Kalle som skulle
gifta sig dagen efter och de skulle vara toastmasters. 
Något som är roligt är att Elin alltid har hamnat bakom mig på bilder, ända sedan låååång tillbaka
i vår vänskap. Som att hon gömmer sig bakom mig. Om jag hade orkat hade jag letat fram massa
bilder och gjort ett kollage för att 'make a point', men jag har inte ork till det. Ni får istället tro mig
på mitt ord. Något vi iallafall både skrattar åt. 
Haha märks det att vi är lite spelgalna? (okej inte jag, men har ju mjuknat lite inför det)
Senare åkte Bea hemåt medans systrarna Andersson sov över hos mig vilket var mysigt.
Jag blev väckt tidigt och gick upp och gjorde frulle till mina gäster inklusive Bea som kom 
på morgonen. Senare kom även fler i Andersson-skaran då det skulle fixas frisyrer och smink 
hit och dit. Trångt i min lilla 1:a, men mysigt. Mamma och jag åkte till Skeppet för att fixa iordning
inför bröllopsgästerna då vi hade blivit tillfrågade att jobba på Kalle och Hannas bröllop.
 
Tyvärr togs det inga foton. Men det var jäktigt, svettigt men väldigt väldgt roligt att få vara
en del av. Jag blev också otroligt blödig av att se brudparet mer än en gång under kvällen.
Så mycket kärlek i ett rum, kunde ej hantera haha. Runt midnatt åkte vi hemåt och lämnade
festen efter en rätt så lyckad prestation från vår sida. All heder till de som orkar jobba inom
det yrket. Sååå fysiskt jobbigt att springa fram och tillbaka. 
Jag måste också nämna att min moster fyllde 41 år häromdagen som synes på bild
till höger ovan tillsammans med min storebror. En person som jag alltid 
haft som en stark förebild. Hon har varit en extramamma/storasyster/kompis åt mig, 
speciellt under tiden jag bodde i Stockholm. Hon är en sådan otroligt stark person, vettig,
smart, otroligt rolig och knasig men kan ändå säga till ifall något inte stämmer. Grattis 
i efterskott på din dag moster/gudmor <3
 
Det var egentligen allt jag ville skriva ner, men tänkte att jag inte skulle göra ett
mastodont-inlägg som jag vanligen brukar göra. 
 
Ha det fint!
1 kommentar
Eva Andersson

TACK Elly för all hjälp i lördags, ni gjorde ett jättejobb!!!

KRAM från Eva!!

Svar: Ingen fara, det var bara roligt!
ellinor svensson