mat jag ätit på sistone:

Några saker jag ätit på sistone:
 
Okej, ser verkligen inte aptitliga ut. Men jag har hittat mina absolut bästa egengjorda burgare.
Receptet finns hos Jävligt Gott och hans burgare som han lagade för restaurangen Bastard burgers.
Receptet hittas här  med en bild som ser en aning godare ut. Svingoda burgare!!!
En till bild på mat som ser rätt så oätbar ut, men hällde över dijonvinägretten innan jag kom på
att jag kanske skulle ta ett foto. Men det är belugalinser med spenat, tomat, rödbetor och chevré 
som var riktigt smarrig. 
Gjorde en pizza blanco med bl.a. soltorkade tomater, chevré, mozarella, valnötter och parmesan som
blev god. 
SÅHÄR ska en matbild se ut. Favvomackan såklart som jag skrivit om innan. Jag borde hitta på
något namn till den snart. Kanske bara elli-mackan? Rosta mackan och låt svalna så den behåller
knaperheten, bre på dijonsenap och stek en omelett som du lägger på. Sedan grönsaker du har
hemma som denna gång blev ruccola, rödlök, paprika och avsluta med balsamvinäger och peppra.
Ah, så gott.
Gjorde en gräddig chiliräkpasta toppat med ruccola, massa parmesan och citron. Det blev jättegott,
men otroligt mättande.
Och vi avslutar detta inlägg med mat ifrån Hermans som intogs i fredags. Det som är synd med
buffé är att det finns så många maträtter med mycket smaker som mixtras ihop när en slevar upp 
det på tallriken och mycket bör egentligen ätas separat för att verkligen få ut så mycket av smaken. 
Här är lite linssallad, ruccolasås, indisk linsgryta, marinerad blomkålshistoria, massa hummus som
ligger under allt m.m. MMMM. 
Mat
0 kommentarer