19e oktober

Hej! 
 
Egentligen höll jag på att skriva ett blogginlägg redan igår, men mitt i en skrivande mening ringde 
Johanna som var hemma hos Elin och frågade om jag ville hänga lite. Så jag cyklade bort och hängde
några timmar med dom. Så istället bloggar jag ikväll. 
 
I veckan har jag varit en del på bibblan. I denna delkurs har jag inte köpt någon kurslitteratur så
har varit tvungen att sitta flera timmar och skriva av från referensböckerna. Många tycker ju om att
plugga på bibblan, men jag föredrar faktiskt att vara hemma då jag är tvungen att ta miljoner pauser
för att orka. 
I tisdags gick jag in mot stan för att möta upp Jenny och Elin. Det var sådär höstigt och
krispigt väder ute vilket är den ultimata väderkombon enligt mig. 
 
Det är ju matmarknad i stan så vi passade på att gå och äta. Jag åt mat från thai-vagnen som
tyvärr var rätt smaklös och tråkig. De andra åt langos. Sedan tog jag även en crepe med nutella,
då jag har hört att det ska vara så HIMLA gott. Tyvärr levde den inte upp till ryktet och gjorde att 
jag fick ont i magen. Senare på kvällen hängde vi hemma hos Elin och började titta på en skräckserie
som jag inte vågade se på själv, haha. 
I onsdags mötte jag upp Jenny för ett svettigt träningspass på gymmet. Känner att jag blir lite starkare
för varje gång, samt får mer energi vilket är mina två stora mål med träningen. Sedan cyklade jag bort till
Sebbe och Rebecka där de bjöd på jättegod mat, sedan avslutade vi kvällen framför en film. 
Jag tror denna bild är tagen från i måndags då jag tittade på Vår tid är nu, då säsong 2 har börjat.
Jag vet inte om jag har visat mitt lilla rum innan? Det har jag säkert men minns inte nu. Men såhär
litet och trångt är det, men trivs faktiskt väldigt bra. Även att det såklart hade varit najs med ett kök.
Igår och idag skulle jag åka till min VFU-plats för att ha fältstudiedagar, men jag hann inte få mitt
utdrag ur belastningsregistret så jag ska göra mina observationsuppgifter nästa vecka istället.
Därför hade jag tråkigt igår på eftermiddagen men valde att gå en liten promenad och hamnade
vid området nere vid kalmar slott. 
Jag gick till kyrkogården, som jag aldrig varit på. Gick omkring och tittade på alla gravar och det kan
låta en aning creepy, men tyckte det var väldigt behagligt och lite intressant att gå och fundera på
vilka människor som låg där och vad de hade gjort i sina liv. Tyckte denna byggnad var fantastisk förresten,
eller hur?!
Jag hade tagit med mig lite matsäck och en bok så jag försökte lokalisera en lämplig plats att 
sitta och läsa, vilket inte var så svårt iom att det var så vackert överallt. Kameror är bra till 99 %
men de kan ändå aldrig riktigt få med exakt hur vackert det ser ut irl. Jag satt iallafall och läste någon timma
innan jag gick hemåt. Jag hängde ju med Elin och Johanna på kvällen, som jag redan skrivit om.
Imorse tittade jag färdigt på sista delen av Shane Dawsons serie om Jake Paul som jag tycker 
han har gjort riktigt riktigt bra. Jag har ju f.ö blivit ett riktigt Shane Dawson-fan och tycker han är
superrolig i allt han gör. Speciellt i kombo med hans kompis Garrett haha. Tips!
Det märks förresten att jag har sett väldigt många videos med honom då jag har börjat härma hans ansiktsuttryck? Jätteudda, haha.
 
Efter lite lunch cyklade jag bort till simhallen för att möta upp Jenny. Vi simmade ett tag, men idag var
det mycket folk och vi var inte så sugna på att simma så istället satt vi en stund i bubbelpoolen
samt åkte omkring på en madrass och pratade istället vilket var betydligt roligare. 
 
Jag cyklade vidare och mötte upp Elin som var och åt på matmarknaden, sedan mötte vi upp Bea på
Max för att krama om henne och prata i några minuter då hon skulle flyga upp till Becks.
Man måste ju passa på att umgås, även om det bara är några minuter. Kan ju inte nog poängtera
hur mycket jag saknar att hänga med henne <3
 
Jag skulle också visa med bilden ovan att jag har klippt av barret. Impulsivt som vanligt, men känner
mig ändå nöjd då jag alltid trivs i denna längd även att mitt hår liknar svinto. 
Eller okej vi avslutar med lite pinterest på hur jag vill se ut nu i höst. 
DAMN alltså vad snyggt detta är. Vill ha vill ha!!
 
Nu ska jag avsluta, ha det fint!
0 kommentarer