sommar

Godkväll!
 
Egentligen vill jag bara sova sova och sova lite till efter 4 intensiva jobbdagar. Men jag
ska spendera min söndagskväll till att titta på någon bra film istället. 
 
Låt oss titta igenom mina senaste tagna bilder från mobilen för en liten återblick från
förra veckan. 
 
Förra lördagen mötte jag upp Elin vid Skälby, som ligger precis bredvid mig passande nog.
Vi satte oss på en filt och pratade om midsommaren som hade varit dagen innan.
Hennes hade varit betydligt roligare än min som spenderades på jobbet. Men jag erbjöd mig
att jobba för jag är ju ingen midsommarfirare precis, men jag ska erkänna att en blev lite
sugen på att äta lite sill och potatis dansa kring en midsommarstång och köra snapsvisor.
Men kanske nästa år, vi får se. 
På söndagen lagade jag palak paneer. Det ser inte mycket ut för världen men detta är den
bästa indiska maten som finns. Jag måste nog säga att denna var nästintill lika god som 
serveras på indiska restauranger. 
Jenny skickade denna och jag skrattade högt haha.. Jag var en otroligt jobbig unge som ville 
synas och höras hela tiden (fast på mina villkor såklart, annars var jag blyg) och tyvärr ibland
även dryg då jag ville ha det på mitt sätt. Så tror detta var befogat haha.
Tur att hon ändå ville fortsätta vara min vän trots att jag var dum haha ;)
 
I onsdags var jag ledig och det var meningen att jag och Jenny skulle åka över till Öland,
men då vädret var så osäkert bestämde vi oss för att gå till slottet. Jag har inte besökt det
sedan barn, men jag har länge velat gå in men inte tagit mig dit. Och jag blev inte besviken. Jag älskar ju dessa ställen och tycker att Kalmar slott GÖR hela Kalmar. Det var otroligt kvalmigt utomhus så det var skönt att gå inne i ett svalt slott och känna, läsa och titta på fantastisk svenska historia.
Vi bestämde oss också för att cykla till Kalmarsundsbadet för att ta oss ett dop. Efter ett tag
åkte vi hemåt och det började regna och jag spenderade resten av kvällen med att börja 
titta på en ny serie, Dark som finns på netflix och somnade tidigt.
Följer Cissi Wallins instagram och blir så otoligt ledsen av att läsa alla hennes uppdateringar
av att vara en dotter till en mamma med cancer som inte har lång tid kvar i livet. Usch vad
hemskt. <3
 
Och såhär glad är jag på jobbet. Nu har jag jobbat officiellt i en vecka. Om man bortser från
4 dagars bredvidgångar och lite kurser som man måste gå. Jag trivs än så länge även om
det är väldigt stressigt. Men det handlar ju om vanesak. Men det roligaste är ändå att sitta
och prata med människorna man är hos. Det slår allt. Att få sitta och lyssna på till exempel
en 99-åring om hur hens liv var förr osv. 
Igår innan jobb mötte jag upp Jenny vid Skälby och vi spenderade eftermiddagen med att 
klappa på killingar (åh!) och andra djur samt fikade på deras café. Skälby är riktigt härligt
och det kommer säkerligen spenderas många dagar där. 
 
Idag jobbade jag några timmar och när jag var klar mötte jag, återigen, upp Jensan och
vi cyklade återigen till kalmarsundsbadet då det var 29 grader utomhus. Man kan inte
göra annat än att spendera dagen nära vattnet. Vi badade, köpte glass och låg och
pratade. Elin kom också förbi en liten sväng. Det var väldigt svalt i luften då det blåste
lite vilket var jätteskönt, men insåg inte hur snabbt det tog med brännan. Men själv göra
själv ha. Så har försökt smörja in alla röda partier på kroppen så får vi hoppas det går
att sova inatt. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer