outfit, utflykt m.m

Hej!
 
Idag är det tisdag och jag hade så svårt att gå upp imorse. Jag hade lovat Elin att
följa med och träna på morgonen innan hon började jobba. Det är faktiskt skönast
att träna på morgonen och speciellt när det bara är äldre människor där. Det känns
så prestigelöst på något sätt? Men jag ångrar mig ALLTID på morgonen när jag
vaknar pga otroligt morgontrött och jag hoppas alltid att Elin ska skriva "nej men Elli
vi skiter i detta, somna om du".
 
Det har än så länge aldrig hänt. 
 
Men efter att jag kom hem har jag suttit och pluggat lite, men gör nu ett litet avbrott
för att uppfatera bloggen. 
Jag börjar med denna bild som fotades för några helger sedan när jag och Jenny möttes
upp för ett gympass.
Och här är en bild på mig, tagen på natten när jag kom hem från min fasters 60-årsfest.
Inte i mitt fräschaste esse, men ville mer visa mina fina örhängen. Jag hade pinnat massa
liknande örhängen på pinterest för tyckte de var så fina och blev därför glad när jag hittade
ett par på H&M. Jag trodde aldrig jag skulle använda pärlörhängen mer efter att jag använde det jämt på högstadiet. 
Förra helgen (tror jag det var?) kom Johanna till Kalmar för att hon och Elin skulle iväg på
spa dagen efter. Vi gjorde smålandsrulle och bara satt och pratade. Det populära filtret
på snap användes som ni ser haha. 
 
Hela förra veckan hade vi hemmaplugg med barnintervjuer, transkriberingar och dokumentation och jag la mig ner för att pausa lite. Jag tog inga intressanta bilder mer än denna. 
En outfit, ojoj det var inte igår. Nej men i fredags var jag hos Jenny tillsammans med Elin
och Frida. Vi skulle beställa mat, men efter låång väntetid och strul åkte vi och handlade
burgare på Max istället. Vi spenderade kvällen med att spela spel, vilket var mysigt.
Jag kände mig som en morsa från 80-talet med min blus som jag fick av Becks, men
jag gillar den ändå. 
Mellan lördagen och söndagen hade jag Bosse hos mig. Herregud vad mysigt. Det är så
himla härligt att ha en hund som sällskap. Är avis på hundägare. Vi gick långpromenader
(jag hatar att gå ut på promenad, men varför är det inte alls lika farligt när man ska gå ut
med en hund?) På söndagen befann sig Kalmar i en dimma likt en skräckfilm. Sa hejdå
till Bosse och gick hem och tittade på Millenium (hävdar fortfarande att de är en av de bästa
svenska filmerna).
Igår var det måndag och den spenderades i skolan där vi skulle ha en workshop om de
barnintervjuer som gjordes tidigare vecka. Att spendera timmar i ett klassrum utan luft
med över 20+ grader är inget att rekommendera. Jag var helt dåsig när jag cyklade hem.
 
Jag och Jenny skulle gå på vattengympan som vi brukar på måndagar, men jag fick ett
sms där hon frågade ifall jag ville följa med henne och David på en liten utflykt då han
skulle fiska. Vi åkte ut till Davids fiskställe som var otroligt vackert. Det var helt vindstilla med
knappt några människor och bara ljudet från fåglar och fiskar som hoppade upp till ytan ibland.
Jenny hade med sig gofika och vi spenderade kvällen med att ligga på bryggan och bara prata.
Jag skulle påstå att det var en perfekt första sommardag. 
 
Okej där var min lilla paus slut, nu måste jag fortsätta med plugget. Suck.
Snart lov...snart lov...snart lov...
 
Ha det fint!
0 kommentarer