juldagarna

Hej! Nu är det tänkt att jag ska bomba er med bilder på lycka med tanke på att det har varit julafton.
Så det gör jag nu.
 
I torsdags gjorde jag och Elin julgodis som jag redan har skrivit. Det blev ugglas frasgodis och snickers,
de två godissorterna som ska ätas vid jul. Alltså MÅSTE. 
 
Men vi hoppar fram till måndagen då jag följde med pappa hem efter jobbet. Vi skulle nämligen fira
julafton en dag tidigare. Vi passade på då mina syskon kom till Stockolm vilket var hur mys som helst.
Ibland saknar jag dom lite mer än vanligt. Jag käkade massvis med lax (för det är det bästa på julbord)
och sedan tvingades jag till att spela spel. Och till sist bytte vi julklappar. Jag blev jättenöjd med mina.
När vi kom hem till Vårby hade de tagit med min julstrumpa som jag inte trodde jag skulle få iår.
Mamma hade gjort mina favoriter. Nämligen vit chokladtryffel med krossad pepparkaka på. 
Somnade gott med mina två syskon sovandes på madrasser bredvid. 
(Bilderna är snodda ifrån syster)
 
Jobbade hela julafton med att packa ner varor som folk beställt. Lite som Linas matkasse ungefär. 
Dock var det sjukt mycket att göra och jag trodde att jag aldrig skulle hinna till kl 2 då jag skulle sluta.
Tack och lov fick jag hjälp så jag hoppade på första buss till hammarbyhöjden där jag firade julafton
hos min moster och Robban med släktingar och familjemedlemmar. Dock infann sig inte julandan hos 
mig under kvällen tyvärr, trots att Kalle Anka, Karl-Bertils jul och Svensson svensson visades på tv.
Och trots att min familj var där, trots Noras härliga skratt, trots julmaten och trots jättefina julklappar.
Men så kan det vara ibland. Julafton är egentligen bara en vanlig dag. Dessutom slutade den med
en rejäl magkatarr för min del vilket gjorde att vi åkte hem.
 
På juldagen åkte jag iallafall tillbaka till Hammarbyhöjden för att kolla på tv, äta rester och gosa med Noris. 
 
Jag läste att folk hatar mest matbilder på instagram. Men detta är ju inte insta, utan blogg.se så
jag lägger upp min frukost i form av tulundabröd som min mamma har bakat med skagenröra och
citronsaft på, citronyoghurt med musli och kokos och en stor kopp kaffe. AAAAH.
Klockan är nu halv 5. Det är lördag och jag är hur trött som helst. Äntligen har jag en ledig helg vilket
jag inte har haft på ungefär 1 månad. Men jag ska inte klaga då jag måste ta tillvara på de jobbtillfällena
jag får med tanke på att hela systemet på Ekbacken kommer ändras nu 2014 och jag kommer säkerligen
inte jobba kvar där. Men vi får se.
 
Jag har iallafall jobbat 8 dagar i sträck nu och igår blev det övertid till kl 19. Jävlar vilken fet lön det
kommer bli i januari. Idag har jag bara åkt och handlat svennetacos och gottigt för kvällen som ska
spenderas framför någon bra film. Nu ska jag kolla på den där nya serien "Fröken Frimans krig" på svtplay. 
 
Ha det fint. 
0 kommentarer