TAGIT BORT FACEBOOK!!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Hej!
 
Tänkte passa på att uppdatera blöggen lite hade jag tänkt. Först och främst måste jag skriva ner att jag
har inaktiverat mitt konto på facebook. Då kan man ställa sig frågan: varför? Jo det är såhär: att häromdagen
gick jag som vanligt in på facebook så fort jag vaknade. Jag scrollade igenom feeden och läste inget
märkvärdigt. Statusar som "röj ikväll" eller någon youtubelänk varvat med något "roligt" sexistiskt skämt
om kvinnor som får en del killar att garva ihjäl sig. Och då kände jag lite "är det det här
jag verkligen vill kolla på?" Så sagt och gjort tog jag bort den. Eller rättare sagt avaktiverade den.
Detta är ett test för mig som är en otrolig nörd när det gäller sociala medier. Men facebook har blivit en
plattform där jag inte har ett intresse av att hänga på längre. Därför blir det här på bloggen, twitter och
instagram som jag tänker skandera mina rader (taget ifrån känn ingen sorg, hehe). Oj vad jag känner att
detta inlägg kommer bli långt. Jag har liksom inte ens börjat skriva det som jag skulle skriva ner.
 
 Igår gick jag och Elin ner till erikshjälpen för att möta upp Anna och Nora. Efter att mest ha suttit och
pussat på min kusin var det tänkt att vi skulle fika. Men det stängde, vilket gjorde att vi blev tvungna att
köpa med oss fika ifrån vår lilla livs-butik här i området. Satt och fikade en stund innan de åkte hem. 
På kvällen hade vi bokat ett bort på jazzstället Glenn Miller café som var otroligt mysigt. Det var väldigt
litet men så otroligt coolt. Det hängde massvis med svartvita porträtt på kända jazzmusiker på väggar
blandat med instrument som saxofoner och trumpeter. Meningen med besöket (utöver att lyssna på jazz)
var att jag skulle käka moules frites. Eller musslor med pommes, varför det nu ska heta finare än vad det är?
Elin hade lyft upp det till skyarna då hon har käkat det innan. Och givetvis var det jättegott. 
Efter att vi hade käkat upp åkte vi till någon sunkig bar där de hade billig öl och shots. Vi drog därefter
till Mari Laveau. Dock var det inget att ha + att drinkarna var dyrare än vad det passar för oss fattiga ungdomar. 
Åkte hem och käkade upp kakorna ifrån dagens fika med moster och Elin låg och stickade medans
vi kollade på hungerspelen. 
 
Idag har jag hunnit skypea med syster och gått omkring i Skärholmen. Nu blir det pizza och film.
HÄJ!
 
 
1 kommentar
Maja

Åh halsbandet alltså. <3

Svar: Snart så blir ett liknande ditt!!
ellinor svensson