4 år i april

Såhär har det sett ut den 9:e april (eller runt det datumet i alla fall) i 4 år.
 
2010 hade jag varit sjuk i en vecka och hade därför enorma sociala cravings. Därför blev jag salig
över att träffa mitt härliga tjejgäng på en fest i Hannas brorsas hus. Det dracks cider och dansades
till "vår" låt 'cool rider'.
2011 firade vi Emmys födelsedag så sent som i april månad trots att hon fyller i februari. Vi var vårt
gamla hederliga "kalasgäng" och vi käkade pizza, spelade spel och skvallrade om befolkningen i Hultsfreds
kommun.
2012 hade jag varit hemma i Sverige ett tag efter ett misslyckat Norgebesök i en månad. Jag firade påsk
med släkten hemma hos min faster. Min pappa och hans dåvarande flickvän Tina var på besök i Målilla.
Det var otaliga mängder med ägg, prinskorv och sill och sedan hade vi tipspromenad som min mamma
hade gjort, som var jättesvår. Men det var mysigt ändå. (Mina kusiner är peppade på släktmys haha)
2013 hade jag äntligen en ledig dag. Elin och jag och käkade därför på något mysigt café på söder.
Därefter åkte vi bort till IKEA med varsin kaffe ifrån pressbyrån och satte oss i solen och pratade om hur
glada vi var att få komma hem till Småland efter 2 månader i Stockholm och äntligen få träffa familj och vänner.
Sedan gick vi in och handlade upp min lön på grejer till lägenheten och balkongen. Bra dag.
 
Och idag har jag bara kollat lite dokumentärer på svtplay innan jag gick ut i köket och gjorde
omelett på champinjoner och purjolök samt havregrynsgröt och kaffe. Detta förtärdes i sängen
medans jag har kollat på house of cards. SÅ bra serie.
 
Det var mina 4 år i april.
 
 
 
0 kommentarer