en lugn midsommarafton

Hej!
 
Jag har jobbat från måndag till söndag så har mest kommit hem från jobbet, käkat mat, glott på tv,
läst och somnat. Men i torsdags kväll kom min syster upp hit för att spendera midsommar med mig
och Elin. De hämtade mig på jobbet i fredags och vi åkte till Rålis för att grilla. Vi käkade potatissallad
och halloumi och Elin hade fixat iordning en jordgubbstårta och kaffe. Trots det tråkiga vädret var det ändå
mysigt. När vi var på väg hem ringde Amanda och frågade om vi ville komma till henne. Men då
jag skulle upp klockan 6 och jobba tackade jag nej. Men det gjorde inte Elin och Becks utan de hade
en liten förfest på två hemma i Masmo där de hävde i sig massa White russians under loppet av
en timma innan de åkte in mot stan. Jag själv gick in till sängen och käkade vinägerchips och läste
tills jag somnade vid halv 9. När jag skulle upp vid kl 6 kom Becks och Elin hem precis ifrån nattens
bravader. Härligt skiftbyte, haha.
I lördags efter jobbet följde jag iallafall med pappa hem där han och Mia bjöd mig, Helene, Becks och
Elin på midsommardagsmat med massa sill och potatis. Och igår åkte syrran hem. Jag har knappt
sett henne tycker jag :/
 
Idag är jag, som nämnt, ledig. Jag sov till kl 11 och hörde nästan hallelujah-kören för att ha fått
sova så länge. Det har varit en rätt så jobbig helg jobbmässigt med mycket strul så därför är det
väldigt gött med en liten paus. Jag är ledig även imorgon också då jag jobbar den resterande veckan
och helgen.  Men idag gör jag inget annat än kollar på skräp-tv och ska käka falafel-resterna ifrån
gårdagens käk.
 
Ha det fint.
0 kommentarer