becks på besök

 
Jag har knappast några bilder på mobilen. Jag tar knappt några kort med varken mobilen eller
kameran längre. What's the Point liksom?
I alla fall så har jag varit barnvakt för första gången någonsin. Det var Nora som var min testperson.
Och hon skrek bara 1 gång. Hon tyckte inte att hon skulle använda sin gamla mugg till sin nyponsoppa
som hon använde när hon var bebis. Jag förstår henne. Hon är ingen bebis längre, hon är ett barn.
Fullt förståeligt. Medans Anna var på teater ägnade vi oss till att dansa, se på lite Disney-klipp då
jag försöker få henne till att bli en disneytönt så tidigt som möjligt. Min önskan är att hon ska
kunna sjunga en värld full av liv redan vid 2-års ålder så hon ska kunna impa de andra dagisbarnen.
Det går sådär. Hon vill mest kolla på pingu. Varför, är bortom min förståelse. Det är ju bara pingviner
gjorda av lera och som inte kan prata utan att låta onyktra.
 
Men vi sparkade lite boll och kastade runt lego. En härlig kväll alltså.
 
Jag hade också denna skärmdump på min mobil bara för att den är SÅ JÄKLA KLOCKREN.
Beyoncé klädde ut sig som Frida Kahlo vilket är hur grymt som helst. Har jag sagt att jag skulle
vilja vara bff med Beyoncé? Det skulle vara jag, Beyoncé och Jennifer Lawrence. Vi skulle vara
de tre musketörerna,  "the Three best friends" som Alan säger. Vi skulle vara oskiljaktiga vi tre.
Jag tror vi skulle tillföra något i gruppen allihopa. Beyoncé skulle få ständigt sjunga en av mina
favoritlåtar pretty hurts, Jennifer Lawrence skulle få säga massa roliga saker för det gör hon
bäst och jag, ja jag skulle..Jag skulle få vara lite som de tre vännerna och Jerry, alltså Jerry.
De två vännerna och Elly. Det skulle jag få göra.
 
I tisdags ringde Becks och frågade om jag skulle bli glad ifall hon bokade en flygbiljett till sthlm för
att hänga tills på söndagen. Om jag blev glad? Jovars. En aning.
Dock har jag inga bilder och därför snor jag ifrån hennes blogg. Här är hon. The apple of my Eye.
Jag har dessvärre jobbat från måndag till söndag, vilket har gjort att vi bara har kunnat umgåtts på
kvällarna. Men hon har ändå tentapluggat, så det kanske hade kvittat. Vi har i alla fall bara suttit
och pratat, skrattat åt och med varandrat, kollat bra filmer och käkat halloweenmiddag
med pappa och Mia.
 
I onsdagskväll gjorde jag en fantastisk god nudelwook. Fräste lite vitlök, lök, zucchini, paprika och
wok i olivolja. Sedan la jag i lite Quorn som fick stekas ihop med soja, citrongräs, ingefära, röd
currypasta. Därefter i med färdigkokta nudlar i stekpannan så allt steks samman och tar smak
av varandra. Jättelätt och gott. Dessutom extraplus att världens kräsnaste människa Rebecca
Svensson tyckte det var supergott. Och henne är det INTE lätt att laga mat åt.
 
Och igår morse tog vi sällskap då jag skulle åka till jobbet och Becks skulle hem till Umeå igen.
Dumma Umeå.
 
Men jag vaknade av en nackspärr från helvetet så jobbade lika snabbt som en 70  +are
hela dagen. När klockan var 2 och efter att ha gått runt och sett ut som Raymond i Rainman, fick jag
åka hem. Vid halv 7 la jag mig i sängen för att vila, men nuddade bara kudden innan jag somnade.
Sedan sov jag ända till halv 11 imorse och ingen hade ringt in mig, vilket jag trodde att de skulle göra.
Så jag var extremt utvilad imorse. Och bilden ovan ska representera hur en riktigt utvilad 22-åring
ser ut.
 
Idag har jag käkat en god och lång frukost framför the office samtidigt som jag har läst DN kultur
som jag snodde med mig ifrån Mia. När jag har möjlighet att unna mig en DN-prenumeration, då vet jag
att jag är rik, haha. Ikväll ska jag i alla fall gå och se filmen Love, Rosie. Jag köpte boken i onsdags och
läste ut den på en dag. Inte för att den var världens bästa, men det är skönt att läsa lite
"lätta" böcker ibland (usch vad pretto jag låter, förlåt!) med en väldigt enkel handling som i detta fall
handlar om två bästa kompisar, Alex och Rosie, som har känt varandra hela sitt liv och som blir
kära i varandra men under olika perioder. Lite som En dag.
 
Det var allt för mig. Ha det gött och dra ner på ert kött. (hehe)
 
0 kommentarer