interstellar

 
I söndags gick jag och Anna på bio. Vi såg den hypade Interstellar. Och jag måste säga att den,
med full rätt, förtjänar den hype den har. 
 
Ingenjören och tvåbarnspappan Cooper (Matthew McConaughey) har liksom många
andra varit tvungen att ändra sin yrkestitel till bonde, eftersom befolkningen på den
döende jorden är i akut behov av mat, snarare än förbränningsmotorer. När det visar sig
att NASA har upptäckt ett välplacerat maskhål i vårt eget solsystem beslutas det raskt
att Cooper ska ratta en rymdfärja igenom det för att söka efter nya, beboeliga världar.
Detta innebär att han måste skiljas från sina barn. (källa: Moviezine.se)
 
Fotoarbetet, twisterna, de spännande ögonblicken och framförallt musiken är det jag gillade mest.
Och även "äktheten" i filmen. Att jordens resurser kommer försvinna då vi utnyttjar vår jord på ett
rätt så vidrigt sätt med alla utsläpp och dylikt. Det dåliga med filmen var att den var väldigt lång
och vissa scener kunde uteslutas utan att storyn försminkades på något sätt. Dessutom blev det
ganska rörigt ibland och det var svårt att hänga med i vissa scener och twisterna. Men jag tycker
verkligen om denna film och jag rekommenderar att alla ska se denna!
0 kommentarer