SCANDAL

 
 
 
 
Okej jag hittar inga gif:s i strl 700 och blir irriterad över detta då jag hatar att det blir så
litet. Men orkar inte sitta och hålla på mer. Jag skulle skriva ett inlägg om en ny
tv-serie jag har börjat kolla på. Nämligen scandal. Serien kretsar kring Olivia Pope
och hennes arbete på krisrådgivningsbyrån Pope & Associates. Byrån erbjuder rådgivning
inom krishantering till USA:s maktelit. Allt från kidnappningar till mord till skandallösa
otrohetsaffärer. Parallellt med berättelsen om olika fall som byrån tar sig an fokuserar också
berättelsen runt Olivia Popes relation med sin tidigare arbetsgivare, den amerikanske presidenten
Fitzgerald Grant. 
 
Jag trodde inte denna serie var något för mig då den är vääldigt "amerikaniserat" (är det
ens ett ord?) Men det gör jag. Jag skojar inte när jag skriver att varje avsnitt är
så otroligt spännande och slutar med cliffhangers vilket gör att jag ser 10 avsnitt
på raken utan att blinka. Jag älskar att denna serie tar ut svängarna rejält bland vad
 som visas på tv i dagens samhälle. Det är en mörkhyad kvinna som är huvudrollen
för denna serie och som är så otroligt tuff och stark. Mannen som är presidentens
rådgivare är homosexuell och är gift och har adopterat ett barn. Alla kvinnor som
är med i serien är så otroligt tuffa och starka och har verkligen den här "girlpower",
som inte förekommer i andra tv-serier. Iallafall inte så pass många kvinnliga 
karaktärer. 
 
Men nu ska jag se på serien i en normal takt och inte omänsklig takt där en plöjer
två säsonger på typ två dagar. Eller vi får se. Jag ska försöka. 
 
Ha det fint!
 
Ett låttips ifrån serien. Den här är såå fin.
0 kommentarer