mitt liv i lådor

Hej! 
 
Sitter inne i min lägenhet. Befinner mig i en flyttbubbla med kartonger fyllda med minnen och med
böcker som är så tunga att botten spricker när som helst. Lägenheten är i kaos, men jag
sitter i min säng och ignorerar det. Istället bloggar jag och lyssnar på Miles och dricker kaffe
som gör min mage gasig. <3
 
Ska kolla igenom telefonen. Det är antingen det, eller webcambilder som mina inlägg fylls med.
Förra helgen anordnade några vänner ett white party i en loge i Mörlunda. Jag trodde ju att jag skulle
jobba, så tackade nej, vilket jag ångrar. Men min uppsägning kunde jag ju ej förutse. Jag hade velat
gå omkring där och känt mig fin i heltvit outfit, luktat clean parfym och druckit rosé. Eller ja, sanning är
väl att jag skulle skita ner mig på en sekund, luktat svett och cigarettrök och druckit öl. Men det låter fint.
Iallafall skulle Elin och Kristin gå och la upp denna bild på instagram och jag kände att jag var
tvungen att lägga upp den här pga de är superfina. Och Krisses hår <3
När jag slutade på mitt jobb frågade Anna om jag ville höststäda deras hem pga de hade tänkt hyra en städfirma
(eller kunde det också bero på att hon tyckte synd om mig pga uppsägning då hon vet att jag
suger på att städa!!) Så under tre dagar städade jag deras hem. Tvättade deras soffkuddar som var
det värsta jag har gjort. Inte att tvätta utan att sätta på dom igen. Grät efter två stycken. Helt sant. 
Men det bästa har ändå varit att få ha varit barnvakt till Nora. Jag har umgåtts mycket med henne 
nu, vilket jag är superglad över för annars skulle jag säkerligen gått omkring och haft ångest. 
En kväll lyckades hon övertala mig att gå ner för att lyssna på massa trummor. Allt detta tog
ca 2 timmar pga hon ville inte gå utan lyssna på trummorna samt leka (döda) med sniglarna på
vägen. 
En eftermiddag gick jag ner och handlade falafel i bröd till Anna och Nora. Alltid ett vinnande koncept.
I lördags (när det var white party) sprang Anna och Robban midnattsloppet medans jag och Nora
kollade på Frost och åt ostmackor. Nu har vi ett gemensamt intresse. Nämligen disney. Inte för
att vi kan föra något längre samtal än att sjunga lite 'vill du inte ut och leka?'. Ville att hon skulle
se engelska versionen då svenska suger. Men Anna tycker att hon ska lära sig svenska språket
innan hon börjar med engelska. Jag förstår inte varför. 
 
I måndags letade jag efter en tv-serie att plöja då jag inte hade lust att se klart på alla serier jag
inte har sett klart (true detective 2, Girls, house of card osv.) Hittade Penny dreadful
som är en thrillerserie. Handlar om klassiska monster som exempelvis vampyrer, häxor, varulvar
och sånt där. Jag kände inte att det var något jag hade lust att se men då såg jag att karaktären
Dorian Gray var med. Och det är ju en av mina favoritböcker. Handlar om en snygg man som aldrig
åldras förutom på sitt självporträtt som visar hans egentliga hemska inre och yttre. SÅ bra bok, läs.
Men iallafall såg jag serien. Jag såg färdigt två säsonger på tisdagen. Ägnade alltså 18 timmar på
denna serie och kände mig helt tom klockan 12 i tisdagsnatt. Handlar bl.a. om dessa s.k. monstres
utanförskap. Låter kanske fjolligt med alla dessa monster, men den är faktiskt läskig och spännande
som fan. Dessa tre vackra män är med. Varulv, Dorian Gray och Dr Frankenstein. Förlåt för ett
jättelångt utlägg om en tv-serie. 
Jag har börjat packa ner grejer i lådor. Annars har jag börjat kolla på new girl från början, IGEN.
Jag har ju en enorm kärlek till Nick. Vill ligga, skeda, gifta och dö med honom. Typ.
Har typ ingen mat hemma och försöker äta upp allt så jag slipper ta med hem till min mamma. Så
har ätit popcorn och ätit mannagrynsgröt med massa äppelmos. Älskade att äta det som barn
och min pappa gjorde det till oss på morgonen. Eller mig då ingen av mina syskon åt det. 
 
 
Förlåt, det blev en webcambild ändå men jag kände att det behövdes en bild för att göra
inlägget mer proportionellt. Ikväll ska jag bara tvätta då jag har slut på rena underkläder.
Det brukar nämligen vara min gräns över hur länge jag kan skjuta upp det. Senare kommer
äntligen systeryster för att hjälpa mig att flytta. Det blir sköj. 
 
Ha det fint!
 
 
 
 
0 kommentarer