portabelloburgare

Sitter framför guldbaggegalan och Sverrir Gudnasson sjunger duett med Petra haha.
 
Meningen var att jag skulle fota lite vad jag åt ikväll, bara med den anledningen att få skryta.
Men det var så gott och jag var så hungrig så jag "hann" inte. Istället fick jag sno denna bild
ifrån hemsidan där jag tog receptet ifrån. Kanske inte en jätte smaklig bild. Men vad göra?!
Jag åt nämligen portabelloburgare med avocadosalsa. Jag har velat käka portabellosvamp
sedan jag åt det på någon restaurang förra året. Detta var sviingott.
 

Portabelloburgare med avocadosalsa, 2 stycken.

2 portabellosvampar
1 vitlöksklyfta Cayennepeppar
Valfria torkade örtkryddor (jag tog oregano)
Valfri sallad (jag själv tog alfagroddar.)
Två goda runda brödbullar

Salsan: 1 avocado
1/2 tomat
1/2 rödlök
1 liten vitlöksklyfta
Salt och peppar
Cayennepeppar

Ta stjälken av svampen. Värm en stekpanna tillsammans med olja, vitlök och kryddorna.
Stek svamparna i kryddorna tills de är genomstekta och mjuka. Undertiden hackar du löken,
vitlöken, tomaten och avocadon i småbitar. Mosa ihop alla ingredienserna i en skål och krydda.
Rosta brödet på eftervärmen i stekpannan. Lägg ihop hamburgarna med svampen underst,
en näve sallad och sist en stor klick salsa ovanpå.

enjoy!
Mat
0 kommentarer