Småland

 I onsdags var Mamma, hennes särbo Tobbe och hans barn uppe i huvudstaden och lånade min 
mosters lägenhet, så jag fick bo hemma i några dag. Men så kom Elin upp för att hänga lite.
Egentligen skulle jag vara ledig på torsdagen, men fick hoppa in ändå. Iallafall mötte jag 
upp henne vid götgatan och handlade ett par byxor. Åkte sedan till Liljeholmen och käkade
sushi innan vi drog hem och kollade på en dokumentär. 
Efter att ha jobbat 7 dagar i sträck var jag tacksam över en sovmorgon på fredagen innan vi 
packade ihop oss i bilen och åkte ner till Hultsfrd/Målilla. Köpte färdmedel som kaffe & glass. 
 
Jag följde med Becks till Oskarshamn för att hämta vår faster som kom med båten från Gotland.
Hann även träffa min kusin Maja i några minuter. Umgicks ett bra tag med Becks, Elin och Johanna.
På lördagen åkte jag till Vimmerby med min mamma, syster och Rebecka som är Sebastians 
flickvän. Handlade och käkade sushi, igen. Supermysigt. På kvällen var det ju GP-fest i Målilla.
Vi som inte bryr oss om speedway hade förfest hos Anderssons med en blandad kompott. 
Här står vi uppradade och ska leka. Jag ser lycklig ut. (Ser ni mina finaste byxor?!)
Satt mestadels ute med mina fina vänner och kedjerökte, drack alkohol och pratade om allt, en aning för
högljutt, som sig bör på fest. Såklart har Elin tagit massa selfies. 
Bea, Elin, Kristins pojkvän Robin och Kristin.  <3
Efter en helvetesfärd med 15 personer inklämda i en van, kom jag äntligen fram till GP:s efterfest.
Jag träffade på massvis med folk som jag har känt sedan jag var liten. Drack öl och dansade till
2000-talsmusik tills min mamma skjutsade mig hem till Elin där jag sov pga mina syskon sov
hos min mamma. 
En aning bakis åkte vi till Berga och fikade på ett mysigt ställe. Här tittar vi på youtubeklipp där de
klämmer finnar?!? Sjukaste bakishänget någonsin. Vi satt och äcklades hela tiden, ändå ser vi på
skiten?? 
Därefter blev jag upphämtad av min mamma och Becks. Vi åkte bort till hemgården för att hälsa
på min lilla mormor som bor på demensboendet. Hon blev supersuperglad, vilket värmde i mitt
barnbarnshjärta. Blir alltid orolig att hon kanske inte riktigt kan placera oss som sina barnbarn,
vilket är så hemskt så det finns inte. Vi hade med oss fika och hade det supermysigt med en
mormor och mamma som sitter och berättar små berättelser om 70-talets familjen Edström.
Denna har min mamma satt upp på dörren, så att min mormor vet vart hennes barn och barnbarn 
med bihang befinner sig. Väldigt smart idé, även att anledningen är ledsam. 
 
Åkte hem till min kära mor och hon bjöd på pizza och hann umgås i någon timma innan jag tog 
tåget hem igen. Kom inte hem till Anna och Robbans lägenhet förrän vid klockan halv 1 på natten. 
Och den här är tagen för någon timma sedan. Igår skrev Anna att de var på väg hem ifrån båten
så idag åkte jag hemåt, vilket är otroligt skönt. Älskar ju deras lägenhet, men hemma är ju alltid
bäst. Gick och handlade vegburgare ifrån max för det ekar i mitt kylskåp. Ha det fint.
 
0 kommentarer