vita byxor

Kände mig torsdagsfin idag med vita byxor. (OBS inte lika roligt med svarta trosor under som syns i solsken)
 
Hej!
 
Jag har haft en intensiv jobbdag idag så jag slutade inte förrän vid klockan 5. Men nu är jag ledig
i tre dagar. Imorgon åker jag ner till mamma i Hultsfred. Ska flytta min mormor till ålderdomshem.
Jag längtar VERKLIGEN inte till detta. Har fasat inför denna flytt faktiskt. Det är så att min lilla mormor är 
dement. Tack och lov kommer hon fortfarande ihåg oss och sådär, men hon är tillfäckligt dement
för att ha glömt allt annat i hennes vardag som exempelvis vad hon åt för 1 timme sedan, vad hon sa för 
1 minut sedan osv. Därför har hon äntligen (efter att min mamma och moster har ringt och tjatat)
fått en plats på Målillas äldreboende. Jag vet att detta kommer bli jättebra för henne. Någon som
är tillgänglig 24/7, trots att min mamma har varit världens bästa och ställt upp för henne
hela tiden. Jag håller därför tummarna för att jag inte åker hem igen på söndag med en klump i magen.
 
Ha det fint.
0 kommentarer