Flytta Becks

 
Hallå!
 
I fredags kunde jag äntligen gå till jobbet frisk, äntligen. Men ni vet min säng som står i mitt
vardagsrum? När jag skulle gå förbi den i torsdagskväll smällde min vänstra fot in i den så hörde
hur min tå knäcktes till och jag höll på att svimma av smärta. Det gjorde SÅÅÅ ont. Så efter att
ha hoppat runt på jobbet och fick sluta tidigare pga för lite barn på förskolan så hämtade Bea
mig och vi hann dricka varsin kaffe innan jag åkte mot Kalmar. Fick skjuts ut till flygplatsen
av Elin och klämde i mig kanelgifflar och en dricka innan jag skulle flyga. Efter en rätt så
kaosig flygtur med en försenad Ellinor vars namn ropades ut ur högtalalare m.m så kom
jag till Umeå som var resans destination.
Kramade om Becks som hämtade upp mig och vi åkte direkt till hennes studentrum och åt
baguetter innan båda somnade väldigt snabbt då både hade gått upp tidigt pga jobb och skola.
Bilden är tagen morgonen efter (alltså lördag) då vi skulle flytta från hennes studentrum till 
sin lilla 1:a. Efter en rätt så jobbig flytt med tunga lyft, en tå som gör jätteont och med 16 -
utanför blev vi äntligen klara. 
På lördagskvällen gjorde vi inget mer än att plocka ner Becks kompis Ninas saker (som har
lägenheten) och fixade iordning. Såhär ser Becks ut när hon håller på att skruva och jag säger
hennes namn. Koncentrerad. 
Tog ju knappt några bilder, men på söndagen städade vi hennes studentrum jättenoga 
(fick mess tidigare idag där hon skrev att hennes hyresvärd hade gett oss beröm för att
rummet var väldigt noga städat, tur det). På måndagen sov vi läänge och åkte ut för
att fixa ärenden innan vi åkte hemåt för att göra en jättegod pasta med linssås och fetaost.
Såhär ser en hungrig syster ut. 
 
 
Efter detta åkte vi ut på norrskensjakt. Hann ju se ett pyttelitet norrsken i lördags som varade i 
max 2 sekunder, men detta dög ju inte åt syster så vi fyllde termosen jag tog med (därav att 
personalen på flygplatsen ville öppna upp min väska som om jag hade något dödligt i termosen
och jag var ju tvungen att säga "ja, ska man till norrland måste en ju ta med en termos, varpå
jag fick en död blick. Humorbefriade. ) Vi såg inget norrsken så fick inte uppleva något björn bröder-
moment tyvärr men fick se 3 stjärnfall, en fantastisk vy på en åker, dricka god varm oboy
och stå och prata om framtiden med en fin syster. 
Och på tisdagen fick jag skjuts till flyget och det var såhär fint utanför. Bestämde mig för att 
stanna lite längre i Kalmar för att umgås med Elin då vi bara hann säga hej och hejdå i fredags.
Åt suupergoda lussebullar, drack glögg och spelade rummel och rabalder som Elin hittat på
kupan för en tia och fick nostalgitripp deluxe då jag och Bea brukade sitta hemma hos henne
och spela det jätteofta. 
 
Och snipp snapp snut så var Umeåsagan slut!
 
Men Becks kommer ju nästa tisdag och bor här över jullovet så det går ingen nöd på mig ;))
 
0 kommentarer