Hemma hos mig

Okej välkomna hem till mig. Jag bor i en liten etta på ca 31 kvadratmeter i Hultsfred. Det räcker inte för mig
att bara visa eftersom jag inte är helt nöjd med min lägenhet än så länge, så därför skriver jag lite
hur jag hade tänkt med allt. Bara så ni vet.
Det första en ser när man kliver in i hallen är detta. Otroligt suddig bild pga öppnade dörren och fotade
men det kom folk och kände mig töntig, hehe.
Men från det andra hållet ser min hall ut såhär. Jag personligen tycker att hallen är en av de
viktigaste rummen pga det är det första rummet man ser. Jag har dessutom satt upp en hylla
till vänster för att få illusionen av att taket är mycket högre. Egentligen ska det stå en grön liten
växt där uppe, men jag satte ner den igår i vardagsrummet istället. Men det ska inhandlas. 
Mattan är i bambumaterial och jag älskar den så mycket. 
Därefter kommer vi till mitt kök som har synts mest här på bloggen tror jag. Jag älskar mitt kök och
trivs bra här. Jag är jätteglad att det faktiskt finns ett separat kök i min lägenhet för det blir
verkligen två rum i en liten 1:a.
Igår beställde jag hem kakeldekor i plast som jag ska sätta upp för jag tycker det är SÅ fint med
marakech-rutor istället för bara vita tråkiga. Så det kommer före och efter-bilder på det om det blir bra.
Notera min tavla som är guld värt för en som har pinsamt dåligt minne och som måste skriva ner
massa saker en måste göra. 
I mitt andra rum är vardagsrum/sovalkov. Såhär ser det ut ifrån hallen. 
Vy ifrån soffan. Jag älskar ju att färgkordinera mina böcker för det ser så jävla estetiskt ut. 
Min tv-bänk är en beståmodell ifrån IKEA men tycker sådana är så tråkiga. Så därför fick jag dessa
snygga tiltade träben i julklapp av pappa. Meningen är att jag ska köpa en till så att det blir
en längre bänk, där det kan stå exempelvis tavlor eller min lp-spelare. Men det är ett senare köp.
Och såhär ser det ut ungefär. Färg som jag tycker om, men samtidigt är det mycket vitt som bryter
av det så att det inte blir jobbigt för blicken av för mycket intryck. Igår bytte jag ut mina kuddar
från röd sammet till mina vanliga senapsfärgade men vill inte ha dom där, utan jag ska köpa några andra
hade jag tänkt. Men de får vara där så länge. Dessutom ska det bli en massiv tavelvägg ovanför soffan så
stora ramar ska inhandlas på loppis någon dag framöver. Sedan funderar jag på ifall jag ska ha några gardiner, trots att jag inte tycker om det. Men det syns in jätteväl. Men ska ju handla massvis med växter så det
kanske inte behövs?! Vi får se helt enkelt. Sedan letar jag efter en annan fåtölj och soffa. 
 
Som ni förstår är jag inte nöjd med mitt vardagsrum än så länge. Men håller på att känna in lite vad
som behövs göras, än att fixa allt pang på rödbetan. 
Och såhär ser min sovalkov ut. Jag har satt dit gardiner så man kan välja ifall man vill ha det öppet
eller dra igen för avskildhet och känslan att det blir ett litet rum i rummet. Jag älskar för övrigt min taklampa från ellos. Tycker den är så jävla grym. 
Och här är sista bilden på min lilla sovhörna. This is where the magic happens. HAHAHAHAHA not ;))
Jag har placerat böcker, som inte får plats i hyllan, som ett litet nattduksbord. Min lilla vägg älskar jag,
men är fortfarande i valet och kvalet av vad jag ska göra med den mer än att ha den som den är.
Jag tycker ju om strukturen och färgen så mycket och tycker den bryter av det vita, men vi får se. 
 
____
 
Det var allt från mitt place. Som jag redan nämnt är det massa saker som ska in för att jag ska bli nöjd,
om jag ens blir det pga är aldrig nöjd med saker. Men viktigast är att jag ska få in massa växter i
mitt hem för det är bland det viktigaste för mig. Det och tavlor/bilder. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer