världens enklaste frukost

Min standardfrukost de senaste veckorna är detta ovan + en stor kopp te.
Jag har alltid älskat havregrynsgröt och det bästa som fanns var när en var liten och sov över hos
farmor och farfar och en fick kliva upp vid 7 på morgonen och äta mängder med gröt och kolla på
cartoon network. <3
 
Jag tycker om frukost, men jag är inte den som MÅSTE äta en stor frukost för att
klara av dagen. Därför brukar havregrynsgröt alltid funka för det mättar och är jättegott.
Här är iallafall världens enklaste recept på min favoritgröt:
Jag har inte tålamod till att koka gröten på spisen utan kör den i micron.
 
1 dl havregryn
2 dl vatten
salt
Ställ in i micron och kör i 2 min på full värme.
 
Lägg på valfri topping. Jag har börjat älska att ha banan och jordnötssmör pga den kombon
är guds gåva ungefär. Sedan bara lite vad en har hemma. Nu hade jag lite chia-frön på för
att jag brukar göra chiapudding. Ibland har jag mandelmjölk i, men har oftast bara vanlig mjölk. 
 
Ét voila. Världens enklaste frukost. 
 
OBS: Jag har aldrig känt mig mer bloggig än nu...
Mat
0 kommentarer