Beas stuga och Berga

Hej!
 
Det var ett tag sedan jag bloggade, men jag skyller helt på mitt jobb. Jobbar nästan varje dag,
men trivs SÅ SÅ bra. Jobbar ju på en gruppbostad för personer med olika funktionsnedsättningar
som måste ha hjälp i vardagen med olika saker. Kanske har nämnt det? 
Iallafall trivs jag väldigt bra och därför gör det inte så mycket att jag jobbar mycket. 
MEN jag har hunnit med lite grejer sedan sist jag skrev och tänkte därför passa på att 
uppdatera lite med bilder för att komma ifatt. 
 
 
För några veckor sedan var jag ledig på en lördag och då passade mamma, Becks och jag på att 
åka och handla lite i Kalmar. Dessutom hann vi med att luncha ihop med brorsan och Rebecka vilket
var väldigt mysigt. Jag och Becks hämtade upp Elin och därefter åkte vi till Oskarshamn där
vi mötte upp Bea, Kristin och Johanna i Beas stuga. Det blev vin, grill, peppiga samtal och
bara allmänt bra kvalitétshäng. Efter att ha försökt tolka disney genom afrikansk
dans (lol) m.m åkte vi in en stund till latitud men åkte rätt så snabbt hemåt igen
och somnade sent.
 
Åkte hem relativt tidigt dagen efter för att jobba. Men det gjorde inget att jag fick jobba med
ett tungt huvud och sliten kropp, för det var SÅ värt det. 
Efter att ha jobbat 24 h (sovande jour) nu i helgen så var jag helt sliten i söndags, men när jag kom
hem från jobbet vid kl 1 åkte jag, mamma och Becks till Berga för att fika på deras välkända café.
Jag har bara varit där en gång med Anderssons och har sedan dess överöst det med 
positiva recensioner, vilket det även fick av mitt medhavda sällskap. På väg hem hoppade
vi av vid Aby och åt potatisvåfflor med chevre, honung och valnötter. SVIN gott. 
Häromdagen laddade jag hem pokemon go, som alla andra i världen och tycker det är jättekul.
Men har aldrig känt mig mer nördig än när jag blir glad över att ha "fångat squirtel" eller 
någon annan pokemon. Men är ju en 90-talist och älskade pokemon som liten. Dock 
sparade jag bara de pokemon som såg sötast ut, vilket oftast var de sämsta tyvärr.....
Och här är jag nu i skrivande stund. Idag fick jag lite ledigt och har passat på att inte göra någonting. 
Sitter bara i soffan och slötittar på mtv (alltså the hills, teen mom OG och catfish i mitt hjärta haha).
 
Ha det fint!
0 kommentarer