youtube kanaler part 3

Jag hade absolut ingen aning om vad jag skulle blogga om idag. Jag hade tänkt fota lite i mitt hem 
men inatt var jag lite spontan och började måla mina köksstolar svarta då jag hade svart färg hemma.
Vi får se när jag tröttnar på det, men än så länge är jag nöjd. Så det står iallafall stolar i hela mitt
vardagsrum. Men här är part 3 på mina favorit youtubers. 
 
 
 
Mitt första tips är Nicolina. Jag följer henne på instagram och inspireras väldigt mycket av henne.
Hennes stil är on point. Och jag är besatt av hennes ögonbryn haha. Hon har en youtubekanal där
hon släpper lite klipp då och då. Bl.a. tips, månadsfavoriter och dessutom har hon börjat vlogga
vilket jag hoppas hon fortsätter med.
 
 
Nästa tips är Montefjanton. Jag har inte riktigt bra koll på VAD exakt det är för typ av kanal då
det är väldigt blandat. Men såhär står det på deras beskrivning: 
"Vi är ett filmteam ifrån norra Skåne som gör serierna "Felix Recenserar", "Basses Rätt i Skafferiet" 
och "Mystikhörnan", och lite annat då och då"
 
Jag kollar mest på Felix recenserar då han är väldigt underhållande med roliga kommenterar, även
att han är helt ute och cyklar när det gäller filmer som bl.a. Drömprinsen. Dessutom älskar jag
"BRIS" som går ut på att laga vidriga maträtter av massa olika ingredienser som ska recenseras.
Äckligt, men konstigt nog väldigt underhållande.
 
 
 
En youtubekanal med 7 videoklipp om Noel som genomgår sin transresa från tjej till kille.
Oerhört spännande samtal om transrörelsen, transfobi och psykisk ohälsa. Det är jätteintressant
att få följa på hans resa från att börja med hormoner till att genomgå operation. Väldigt bra
och viktig youtubekanal!
 
 
 The lineup är en youtubekanal med två svenska tjejer som heter Maya och Julia. På deras 
kanal visar de upp massa snygga kläder. Men de har även vloggar från när de är utomlands,
challenges och månadsfavoriter. De verkar vara superhärliga tjejer och jag älskar framförallt Julias
stil. 
 
 
 
För tillfället är detta min favoritkanal. Jag blev mer än glad när Mies och Rosanna gjorde en
egen youtubekanal efter att ha varit med i gravid vecka för vecka. Jag tycker de verkar som
jordens härligaste människor ungefär och jag skulle vilja vara bff med dom.
 
De har nästan nyss startat upp deras kanal så det finns inte supermycket klipp, men de som
finns är väldigt roliga då de blandar allt från vloggar, challenges, sketcher osv. Man får
följa med deras lilla familj i deras vardag helt enkelt.
 
 
"Hey how's it going bro's? My name is peeeewdiepiee".
Alla bör egentligen känna igen den frasen då Felix aka pewdiepie är störst på youtube med
sina ca 42 miljoner subscibers. Liksom ifall youtube var ett land då skulle Felix vara kung och vi skulle
betala skatt till honom. Typ på den nivån är han.
 
Jag är kanske inte riktigt en "bro" då jag inte är någon gamer som de flesta av hans subscibers är.
Men jag tycker han är väldigt underhållande i olika klipp. Jag kollar mest på skräckspelen han spelar
för jag älskar se när folk är rädda. Jag tycker också hans photoshop-klipp är otroligt underhållande osv.
Ja men det känns som ett måste att vara en subscriber till honom ifall man hänger mycket på youtube. 
 
 
Okej jag var säker på att jag redan hade tipsat om denna youtubekanal, men tydligen inte.
Ijustwanttobecool är en humorkanal som gör mängder med roliga sketcher. De har vunnit
priser, haft egna tv-serier på svtplay m.m. Väldigt underhållande!!
 
 
 
Sådär, det var allt för mig och dagens youtubetips. Kommer säkerligen part 4 då jag fortfarande
har massa kanaler jag inte har skrivit om än. Jag förstår att spänningen är olidlig för många
av er, men ta det lugnt - det kommer!
 
Ha det fint!
0 kommentarer