Nora 3 år

 
Hej! I fredags blev jag upphämtad av min mamma och mormor och vi for till Stockholm med 
en paus i Linkan där vi käkade en fruktansvärt vidrig räkmacka. Kan vara det värsta ätbara
jag vet, men ändå var jag tvungen att se "ifall jag kan käka den nu". 
När vi kom fram till Stockholm hann vi följa med Anna när hon skulle hämta Nora på föris och
kan det finnas en gulligare grej än att se Nora leka med andra barn?  Jag tror ej det. <3
 
Vi fikade innan jag tog tuben ut till hässelby för att sova hos min pappa och Mia. Vi hämtade
även upp Becks på flygplatsen innan vi åkte hem och käkade fantastiskt god hemmagjord pizza
med sojafärs. Satt och snackade med pappa fram inpå natten innan jag somnade på soffan. 
 
Trots att det var en snabbtvisit är jag glad att jag hann träffa honom lite ändå. Sådant en ska ta 
tillvara på vid varje tillfälle som ges. 
 
Anledningen till varför vi åkte uppåt var för att fira Nora som fyllde 3 år i lördags. I en rätt så kaosig
lägenhet med fix av balkong, gravidhormoner, lekande barn som vill bli firad nu nu NU osv så lyckades
vi ändå göra en tårta och bli lite kalasfina. Det är ju inte varje dag ens favoritperson fyller år.
Hon var helt överexalterad och kunde knappt stå ute och vänta i hallen medans vi ställde fram allt,
tände ljusen och tog fram alla paket. 
Men till slut fick hon komma fram och vi sjöng ja må hon leva. Tyvärr tog jag inga bilder utan valde att
istället filma vilket jag inte ångrar då jag nu har en överlycklig 3-åring i videoformat när vi sjunger för 
henne. Här öppnar hon paket. 
Inser nu att den översta av dessa två bilder är tagen tidigare på dagen, vilket jag kunde räkna ut på
Becks ombyte av tröja. Jag har också höjt ljuset i bilden vilket gör att min mammas bh syns en aning,
men skitsamma det är en bh, deal. Här är också den enda bilden jag har på min hööggravida
moster som ska ploppa ut en bebis om cirka 2 veckor. Vi fikade och sjöng lite mer. 
 
 
När vi hade plockat ut allt kunde vi ÄNTLIGEN leka med de paketen vi hade gett Nora. Nämligen 
playdoh-lera och det var jätteroligt. Förvisso kanske jag och Becks hade en aning roligare
då vi gjorde tårtor med dekorer och sådant roligt medans Nora föredrog att mest kavla, banka på degen
och förstöra mina mästerverk. Men lika glad var hon. 
Detta får bli den sista bilden för att jag inte har några fler kamerabilder. Vi gick ut en sväng och Nora
cyklade på sin balanscykel som hon hade fått i födelsedagspresent av Anna och Robban och som
hon nu älskar mer än allt. Senare lekte vi järnet som exempelvis att vi var fåglar, prinsessor och monster
innan vi käkade. Därefter läste jag Nora-boken för henne (smälter...) och Becks och jag sjöng henne
till sömns innan vi gick ut och kollade på tv/pratade/kände på Annas Alien-mage med resterande familj
innan vi alla somnade. 
 
Vaknade av ett "Elleor, vill du leka med mig?". Ja inte var det min syster, utan en morgonpigg Nora.
Jag kramade om Becks som skulle flyga hem, lekte lite mer, åt frukost, packade in oss och kramade hejdå.
 
Bra och fin helg med min familj. Nästa gång vi syns har vi förhoppningsvis en ny medlem i 
Svensson/Edström-klanen och jag längtar som en dåre tills jag får pussa och gosa med hen <3<3
 
 
 
1 kommentar
Emmy

Låter som en jättemysig helg <3

Svar: Det var det verkligen. Så synd att ni inte var hemma, hade velat gå och hälsa på. Men nästa gång! ;))
ellinor svensson