lista

EDIT: Trodde denna lades upp för några dagar sedan, men tydligen inte. Så får lägga
upp den igen. 
 
 
 

På restaurangen…

Är jag den personen som ser oftast direkt vad det är jag ska ha, med den enkla anledningen att 
det inte finns jättemånga vegetariska alternativ vs fiskrätter. Men om jag ska vara ärlig föredrar
jag det, då jag inte gillar för många alternativ då det tar alldeles för lång tid för mig att bestämma
mig isåfall. 

På nattklubben…

Föredrar jag att sitta och prata vid ett bord med lite öl. Emellanåt slinker jag in på dansgolvet 
och dansar mig svettig, men tröttnar väldigt snabbt då jag är väldigt kräsen till vad det är för
typ av musik som spelas. 

I klädbutiker…

Går in -> spanar -> ser något och går till kassan -> går ut. Detta inom loppet av max 10 
minuter då jag HATAR att shoppa. Om situationen är ett fåtal personer på en söndag med
lugn musik och jag känner att jag verkligen har både tid och pengar att spendera.

På flygplan…

Sitter jag och skrattar likt en 5-åring som åker karusell. Alltså detta är såklart bara när en åker
upp och ska ner igen. Ifall jag skulle gjort det hela färden skulle det vara lite obehagligt. Jag gillar
att lyssna på musik, poddar eller läsa. Som på tåg eller något annat kollektivt resande.

På café…
Beställer jag oftast det som ser godast ut som i de flesta fall är dyrast. Gillar caféer med goda och
lite "märkliga" mackor att äta. Beställer oftast en espresso för det är godast på caféerna än
hemma. Sitter och läser eller sitter vid datifall jag inte är i ett sällskap. Det ska vara ett fåtal personer med lite
lugn musik i bakgrunden. Typ jazz är najs. 

I skolan…

Brydde jag mig inte så mycket om betyg så "satsade" inte så mycket i klassrummen. Föredrog
att prata själv än att lyssna på lärarna om det inte var något intressant att lyssna på. Satt annars
oftast i mina egna tankar och kluddrade både i min kalender och på bänkarna. 

I matbutiken…

Föredrar jag att gå LÄÄÄNGE. Helst en stor mataffär med roliga saker att kolla på och goa
grejer att lägga ner i korgen. Är ju också en sucker för fina paketeringar.

På morgonen…

Är jag supertrött, grinig och vill helst inte prata någon. 

På kvällen…

Gillar jag att gå och lägga mig tidigt och kolla tv-serier på min mobil men är vaken framåt
natten.

På bussen…

Sitter jag långt bak med musik i hörlurarna, läsa bok eller ringer och pratar med någon.

På jobbet…

Leker jag med barn, från åldrarna 1-5 år vilket är både SUPER roligt men även påfrestande 
många gånger då jag får höja min röst väldigt mycket vilket jag verkligen hatar. Vill ju vara 
samma roliga lekkamrat som jag är när jag leker med exempelvis Nora och släpper över
allt ansvar till andra i närheten. Men vill ju att de ska lära sig vad som är rätt och fel, såklart,
så att de blir bra människor. Barn är ju iallafall bäst. De är mysiga, hur roliga som helst utan att
veta om det och har fantasi likt inga andra så älskar ju mitt jobb som vikarie in

Just nu…

Sa jag nästan precis hejdå till Bea då vi har suttit i mitt kök och pratat skit och fikat. Det vi är bäst på ;))
Annars sitter jag i soffan och ska alldeles strax göra lite pyttipanna och sitta och läsa en bok. 

1 kommentar
Krister

Lägre livslängd för män,
nästan bara män som dör i arbetsplatsolyckor
och betydligt fler män tar livet av sig än kvinnor.
Jämställt?

Svar: Hm, nu förstår jag inte ditt syfte med din kommentar på detta inlägg? Vad har det med saken att göra överhuvudtaget? Eller kände du att du behövde redovisa detta på något sätt? Svara gärna tillbaka då jag är mycket intresserad av svar! /Ellinor
ellinor svensson