fira Jenny

Hej!
 
Senast jag skrev var det november och helt plötsligt sitter jag nu här med nästintill snöoväder utanför
och det är lite mindre än två veckor kvar till julafton. Hur sjukt?
 
Men för att återgå till vad jag gjort nu i december;
För några veckor sedan umgicks jag med Bea och Johanna, vilket kändes som en evighet sedan
vi tre träffades. Men roligt var det och vi lyxade till det med god mat på en måndag. För varför ska
det bara ätas på helgen? 
Och påtal om mat vilket är typ det enda jag fotar nuförtiden (?) så kolla denna härlighet. 
Rotfrukter i ugn och pankostekt halloumi med en god sallad och en sås. SÅ gott.
Förra veckan möttes jag av denna bild vid min plats där jag hänger min jacka och skrek till högt
'VEM HAR SATT UPP DENNA BILD???'. Det var tydligen min kollega som hade fått den av min 
gamla lärare. Ett gammalt skolfoto från 1:an och jag frågar mig varför VARFÖR höll vi i skyltar som
ser ut som att vi blivit fängslade och skulle ta sådana kort? Ett svar jag troligtvis aldrig kommer få
svaret på. 
I fredags kom min moster och minstingen och skulle spendera dagen och natten hos mig.
Nu syns det ju inte bra men jag kunde sätta upp en tofs på Lovisa?? Det låter ju som att det
inte alls är stort men när barn kan sätta upp sitt hår så är de liksom BARN och börjar bli
små individer och inte bebisar. Haha det kanske låter konstigt men jag ååå:ade högt åt detta faktum.
I lördags mötte jag upp Jenny vid stationen och vi kom till Kalmar och mötte upp Becks.
Vi tittade runt i affärerna och hittade lite smått och gott innan vi käkade thai och sedan
gick hem till Elin och Oskars lägenhet som var tom då de var iväg. Sedan kom de hem
och dessutom kom Johanna. Vi fixade iordning oss och åkte in till stan igen då vi hade
bokat bord på pinchos. Meningen vara att fira Jenny som fyllt 25 år. 
Efter god mat gick vi och tog varsin drink och satt och pratade i några timmar innan vi åkte hem och låg
hemma i lägenheten och snicksnackade lite om diverse saker innan vi somnade trångt och mysigt
i Elins lägenhet. Riktigt mysigt att få umgås med dem <3
 
Och nu bara MÅSTE jag lägga upp två bilder på två tjejor som fyllt 25 år. Och inte vilka tjejer som
helst utan Jenny och Johanna som varit mina vänner i 20 år ungefär. Hurra hurra på er dag 
(vilket var för 10 dagar vs igår) fina ni!<3
 
Nu hade jag tänkt börja göra någon slags årsresumé, men klockan börjar bli dagsattlagamat-mycket,
så vi får se om jag hinner. Ha det fint!
0 kommentarer