60-talscafé och rocka sockorna

Hej!
 
 
I lördags jobbade jag på Skeppet fram till natten där jag hjälpte servera mat, diska,
plocka alkoholflaskor och sådär. Jag var heelt slut när jag kom hem. Men innan jag
började jobba hann jag och modern hälsa på en sväng hos mormor som berättar
20 gånger vid varje besök om sin förkylning, som tappar namn på sina släktingar och
familjemedlemmar, som är osäker på vem av tvillingarna jag är; Ellinor eller Rebecca,
men som fortfarande blir lika glad för att en dyker upp.
 
Det är alltid något. 
I söndags var det full rulle också. Då hade jag blivit tillfrågad att hjälpa till med att sminka 
och fixa frisyrer i min mammas kör då de hade 60-talscafé. Spenderade min hela söndag 
till att prata med äldre damer om diverse småsaker och vad de själva samt deras föräldrar
bar på 60-talet, samtidigt som jag la eyeliner. Mysig grej ändå.
 
Jag vill också påpeka hur mysigt det är med dessa 'årtalscaféer' kören
gör varje år för det är nästan, om inte bara, äldre personer i publiken men som kan sitta och
sjunga med till låtarna som spelas från 'förr i tiden' och sitta och småprata med
bordsgrannar som egentligen är främlingar om deras ungdomsår samtidigt som en
dricker en kopp kaffe. Tips till att köpa biljett!
Och alltså titta vad fin min mamma var? Hon har sytt sin egna klänning samt några andra personers
klänningar i kören. En riktig 60-talsbrud i lyxförpackning. 
Jag blev tillfrågad en vecka innan och hade aldrig sminkat 60-tal innan men tänkte att jag
ändå hade en vecka på mig att förbereda mig. Men inte då jag var upptagen hela veckan.
Så på lördagsförmiddagen började jag googla och försökte göra någon slags twiggy-sminkning.
Hm...Rookie for sure. 
 
Och igår var en viktig dag. Nämligen rocka sockorna. SÅ viktigt att prata om vikten av allas lika
värde. Därför pratades det, både hos oss i skolan och på fritidset jag är på eftermiddagarna,
att vi alla ser olika ut men att det är okej och vi är ändå lika bra allihopa. <3 
 
Det var allt från mig. Skönt med lite kortare inlägg än mina mastodontinlägg.
Ha det fint!
0 kommentarer