sleepover, häng och vinkväll

Hej!
 
Jag tänkte uppdatera lite vad som har hänt denna vecka.
Förra lördagen kom Elin och Jenny för att spendera natten hos mig vilket var väldigt mysigt.
Vi gjorde tacos, för det funkar alltid för alla involverade. Oavsett ifall man är en barnfamilj, själv 
eller tre kompisar som ska spendera tiden till att äta gott och dricka vin, vilket vi gjorde.
När det började bli sent och samtalen hade avlöst varandra, kollade vi på skräckfilm som sig
bör i detta sällskap och vänner som kliar en i håret <3
Mycket härligt att vakna upp tillsammans med dessa. 
Vi åt frukost länge innan vi låg och kollade gamla bilder som Elin tog 2007. Underhållande.
Kramade dom hejdå för de skulle åka hemåt. Man blir aldrig för gammal för sleepovers!
I tisdags efter jobbet blev jag upphämtad av min kära fader som var på Smålandsbesök. 
Vi åkte hem till mig där vi drack kaffe och pratade. Jag kanske har nämnt det alldeles 
för många gånger, men det är få jag älskar att sitta och prata med mer än min pappa.
Så smart, klok och fundersam med intressanta tankar om livet m.m. 
På onsdagen var det ett annat sällskap vid mitt matbord. Nämligen Beatrice. 
Vi spelade yatzy, pratade om skola och jobb och hon lärde mig lite piano på
iphonen. Kollade på Sveriges mästerkock och åt digestive med philadelfiaost
och fikonmarmelad. Mysig kväll med en fin vän!
Och igår (fredag) efter jobbet gick jag snabbt hem för att hinna duscha och sminka mig
för på kvällen skulle jag neråt till Målilla för att ha vinkväll med mina jobbkollegor hemma
hos Carina. Vi åt jättegod mat, körde paketleken som syns ovan. Låt oss säga såhär;
det märktes vilka paket jag hade slagit in..
Jag är ju inte ett stort fan av presentleken då min släkt har det som tradition på juldagen och
det blir alltid SÅ hetsigt pga mycket folk. Men denna gång var det riktigt underhållande.
Jag vann också en hel del, så det kan bero på det ;)) 
Efter paketleken åt vi en jättegod vit chokladmousse till efterätt. Vi ägnade mestadels av kvällen att
sitta och prata om det mesta och självklart blev det lite jobbsnack för det är svårt att undvika 
när ett gäng jobbkollegor ska ha vinkväll. 
Självklart blev det en omgång med dart. Jag var lite kaxig och trodde jag skulle vinna då jag ledde
i början, men kom nästsist haha. När klockan blev mycket och alla var rätt så trötta efter en
intensiv jobbdag åkte vi hemåt. Tack kära kollegor för en mycket mycket trevlig kväll!
Carina som ju är min faster, som alla vet, slutade precis när jag började men det är på grund av hennes
tips till detta jobb som jag började jobba på särskolan. Så tack Carina för att du rekommenderade
mig till detta jobb som är såå roligt, tufft, utmanande, utvecklande och med ett otroligt
härligt gäng!
 
Nu lyssnar jag på Zara Larssons nya album som jag har längtat efter i eviigheter. Ikväll ska jag
jobba på skeppet, vilket ska bli kul då det var ett tag sedan jag jobbade där. 
 
Ha det fint!
 
 
0 kommentarer