veckorna som går

Hej! Det är söndag och jag tänkte det vore dags att skriva ett blogginlägg
för att göra någon slags uppdatering vad som fotats på mobilen.
Jag äter ju knappt någon frukost på vardagarna för jag sover in i det sista innan jag blir upphämtad.
Så därför kör jag alltid all in på helgerna. Och förra helgen åt jag denna fantastisk goda gröt med 
kardemumma, kanel och färska fikon. Supergott!
För två helger sedan åkte jag och Bea till Kalmar för att umgås med Elin. Vi sminkade oss
(vet att jag har sagt det innan, men det är såå najs att sminka och fixa iordning sig medans man
lyssnar på bra musik och tjattrar med vänner). Jag passade på att använda mina bästa örhängen
som jag bara använde på logfesten, men som är värda mer uppmärksamhet!
Den där tungan alltså...
 
Vi åkte och handlade sushi som åts tillsammans med Oskar i deras lägenhet. Kvällen rullade
på och vi bestämde att vi skulle dra till stan. Så det gjorde vi.
ÄLSKAR denna bild. 
Klockan blev över natten och efter en bra kväll med drinkar och lite dans åt vi nattmat
på max innan vi gick hem och somnade snabbt. Dagen efter bakishängde vi lite innan vi gick
och handlade lite på stan och sedan åkte Bea och jag hemåt till Hultsfred igen. En mycket lyckad helg!
På en sketen tisdag lyxades det med sushi i goda vänners sällskap. Jenny, David, Johanna och
Emmy kom hem till mig och vi gjorde egengjord sushi. Härligt att få träffa dom och gå igenom
varandras liv. Synd att det bara blev denna bild och ingen gruppbild? Oruttig jag har blivit.
Förra söndagen kom min moster ner från Stockholm och jag och mamma hämtade upp henne
vid stationen och vi åkte direkt till Oskarshamn. Min mormor fick åka akut till sjukhuset i fredags
efter att ÄNTLIGEN fått komma hem efter att ha legat på sjukan i 4 veckor. Min lilla lilla mormor.
Det var iallafall otoligt mysigt att få äta bullar, skratta åt mina kusiners fina presenter som de
gjort till vår mormor och att få ge henne sällskap och skapa någon slags trygghet, om så bara
för några timmar. Dock är hon hemkommen igen och det känns bra. 
Igårmorse mötte jag upp Jennsan då vi skulle till hänga en stund i Kalmar tillsammans med Elin.
I Berga anslöt även johanna som en rolig överraskning. Vi lunchade på IKEA och handlade lite
olika saker. Jag köpte bl.a. ett bord som jag visar längre ner. Denna bild är den enda på dom
tillsammans innan vi skildes åt. Jag och systrarna åkte till Hultsfred och handlade kvällsmat. 
Vi gjorde laxpasta och vi stekte på lite grönkål och svamp med spenat och fetaost. Hur gott?!
Det tyckte mina gäster också. 
Medans jag lagade maten var Elin och Johanna snälla och satte ihop mitt matbord, vilket
uppskattades jättemycket då jag har tummen mitt i hand och dåligt tålamod. 
Och här är det!!! Jag kanske inte ens har visat mina nya stolar heller? Isåfall kan jag också
poängtera att de också är nya och köptes för presentkorten från Mio som jag fick i födelsedagspresent
och älskar dom supermycket. Och jag var inte nöjd med mina nya stolar i kombo med mitt gamla
matbord (som jag fortfarande älskar och tänker spara) och jag KAN JU INTE SLÄPPA EN IDÉ.
Så bestämde rätt snabbt att det var ett runt bord jag ville ha och detta från IKEA blev det.
Nu är mitt kök mycket mer enhetligt och dessutom har jag alltid tyckt att det blir mysigare att
äta med vänner/familj med ett runt bord. 
 
Vi spelade lite kalaha som var ett av mina favoritspel som barn och som jag själv nu köpt.
Därefter tittade vi på filmen Lion för den hade dom inte sett och jag sa att de var tvungna.
Johanna åkte hem och jag och Elin somnade efter att ha tittat på Gunillas show (finns på
viafree haha).
På morgonen blev jag väckt av Elin (jag tror faktiskt ALDRIG jag är den som väcker Elin)
och jag juicade medans Elin dukade fram frukost. 
Jag hade ju lovat Elin att vi skulle gå en långpromenad och det var jag ju tvungen att hålla, även
att jag tycker att gå är supertråkigt. Egentligen är det konstigt för jag och Elin brukade alltid alltid
gå långpromenader när vi bodde i Målilla som yngre. Hm.
Hahaha älskar hur tydlig min ansiktsform blev med pannband. 
Och naturen i sitt esse. En kan tro att jag har filtrat dem jättemycket, men det har jag faktiskt inte,
utan skyller helt på min mobilkamera som tar HDR-bilder. Vi hann iallafall dricka en kopp kaffe 
innan hon skulle iväg på kalas för sin systerdotter och jag passade på att ringa Becks.
 
Nu sitter jag här och tänkte stänga av datorn som bara används när det ska bloggas och sedan
tänkte jag läsa lite för det har jag sällan tid eller ork till. Men idag är det söndag och ska därför
passa på. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer