111218

Godkväll!
 
Det är tisdagkväll och det var längesedan jag bloggade på en veckodag känns det som?
Om jag tittar tillbaka i mitt bloggarkiv uppdaterade jag ju denne lille blögg så ofta jag bara kunde.
Förvisso var det inget intressant överhuvudtaget. Men å andra sidan har jag inte det nu heller?
Men låt oss fortsätta vidare. Jag har många bilder jag vill visa upp och klockan är mycket. 
När jag kom hem från min praktik idag somnade jag, så jag har sovit mellan 16-20 och är
inte trött, därav ett sent blogginlägg. Men ska upp tidigt imorgon så får gasa på. Ber om ursäkt
för felstavningar osv men orkar inte kolla igenom det innan jag trycker på publicera. Nu kör vi.
 
För två veckor sedan hade jag min lärare på besök. Jag tror jag nämnde det i förra inlägget?
Jag hade valt att göra en nisse-dörr och spinna vidare på det då det fungerar i alla lägen. 
Detta foto tog jag vid senare tillfälle så nu ligger det huller om buller. Tidigare hade brevet rullats
ihop och lagt vid en liten gran som har ramlat ner på bilden. JAJA. Jag är nöjd, läraren blev
nöjd och framförallt blev barnen nöjda över det roliga uppdraget nissen hade skrivit ner.
En dag åt jag falafel, vilket var evigheter sedan. Allt i bröd är ju min melodi. Allt kan stoppas ner
i bröd. I denna är det falafel, surkål (vet att det är delade meningar med denna fantastiska produkt),
avocado, rödlök, koriander och lite siracha på toppen. Mmm. Dock var det inte lika uppskattat att
öppna upp detta dagen efter i min matlåda inne i personalrummet...Härligt!
En morgon påväg till min praktik. En vänjer ju sig väldigt snabbt vid att behöva gå upp vid halv 6-6
på morgonen, men det är ändå kämpigt måste jag säga. Är ju en sjusovare utan dess like.
Detta ville jag tydligen demonstrera i mitt ansikte.
En fredag mötte jag upp Elin inne i stan. Vi gick till OAS som jag följer på instgram och ser riktigt
härligt ut så har länge velat gå dit. Egentligen hade vi ett mission; köpa en present till Jensan.
Men man hinner alltid med lite fika, som den svennebanan man är. Kaffe och en fantastiskt god
kaka med dadlar, nötter och jordnötsmör. 
Förrförra lördagen åkte jag till Hultsfred med mamma och Tobbe då de hade varit i Kalmar. 
Jag blev avsläppt hos Bea3js där även Elin, Oskar och Kristin var. Vi skulle på 25-årsfest 
och skulle ha lite förfest. Vi åt pizza, lekte lekar bl.a. hur vi skulle se ut om vi skulle vara med
i Idol haha. När klockan blev mycket gick vi bort till Klubben där festligheterna hölls.
Kramade födelsedagsbarnen grattis. Vi hann vara med i musikquizet men tyvärr vann vi inte.
Jag hade på mig min gulliga tröja som jag bara använt 1 gång. På julafton. Kände mig som
drottningen i Alice i Underlandet med de där puffarna. 
Umgicks med människor jag känner, bekanta och som jag inte känner. En salig blandning helt enkelt.
Hängde självklart med Elin och Ozzy. 
Och dansade och dansade jättemycket vilket händer alldeles för sällan för mig. Men hade
en jätterolig kväll som slutade seent med Bea och Krisse. Vi somnade väldigt fort. 
Åt gofrulle på morgonen innan jag åkte hemåt till Kalmar. Blev sjuk på kvällen. Men ändå värt det.
Ett litet avbrott i min röda tråd. Men måste tipsa om att skumma havemjölk (jag kör ju mitt Ikaffe 
då jag har slutat att dricka vanlig mjölk i kaffet när jag är hemma). Det blev jättegott i min 
havegrynsgröt. Lite kanel och så äppelmos. Lovar, blir toppen.
Så, nu fortsätter vi..
I tisdags förra veckan bjöd Jensan in mig och Elin på födelsedagsfirande då hon hade fyllt åt.
Hon hade gjort suupergod mat och efterätt. Här fångade jag henne precis i lyckan över sin present.
Hon hade önskat sig Harry Potter-boken med fantastiskt illustrationer i. Blev jätteavis och vill
också ha den haha. Sitter och tittar på mina egna HP-böcker och mumlar tyst att de inte alls är
lika fina, haha. På kvällen tittade vi ÄNTLIGEN klart på vår skräckserie som vi har följt denna
höst. Så himla himla bra serie. The haunting of Hill House som finns på netflix. Faktiskt väldigt
läskigt men även väldigt smart och spännande handling. Det var iallafall en otroligt mysig 
födelsedagsmiddag med två favoriter. 
På torsdagen var jag hembjuden till Rebecka. Vi skulle egentligen julpyssla, men valde istället att
sitta och prata istället. Hon bjöd på egengjorda dumplings med svampfyllning och sedan en ramen
med massa gott i. Herregud vad hon kan laga mat. Allt var jättegott. 
I fredags gick jag in till stan för att möta upp Jenny. Jag skulle, återigen, köpa present men denna
gång till Kristin. Vi gick även till systemet och affären för att handla till vår myskväll. Sedan gick
vi mot Elin. Där lagade vi tacos (funkar i ALLA lägen) och spenderade kvällen i soffan där vi
tittade på filmen Wonder (en gråtfilm, bara så ni vet. men mysig). 
 
I lördags åkte jag mot Hultsfred där Elin och Johanna hämtade upp mig och Bea. Vi fortsatte
vår färd mot Linkan där vi skulle ägna kvällen åt Kristins födelsedagsfirande. Hon hade ju fyllt
25 år!!! 
 
När vi kom dit var hon och hennes kompis Ellika där och de bjöd på riktigt god pizza. De hade
dekorerat hennes lägenhet i sann festanda. Vet dock inte varför jag biter mig i läppen??
Det dröjde inte förrän folk började komma och lägenheten blev mindre och mindre. Men det var 
jättekul att äntligen få träffa Kristins vänner från Linköping. Elin hade gjort ett musikquiz som vi
körde och jag hade gjort en lära-känna-lek. Märks det att en är lärare och en ska bli förskollärare?
Kristin och hennes kompis hade även en liten fiskdamm inne på toaletten där man fick godis och
cigariller haha. 
<3
När klockan blev sent ramlade vi ut på Linköpings gator. Ett mellanstopp på en korrfest som inte
var så mycket att hurra för, innan vi begav oss till Flamman som är ett ställe där studenter hänger.
Vad var det för tema undrar ni? Det var DISNEYTEMA!!!! Om jag blev glad? JAA!!
Det dracks öl och dansades till disneylåtar (självklart spelades det andra låtar också, men det
var ju disneylåtarna man verkligen dansade). När jag var extremt trött (och en aning alkoholpåverkad)
gick jag och Bea hem till lägenheten i mörkret då strömmen hade gått i området. Så vi gick lite
fel, men till slut kom vi hem. Då insåg vi att den uppblåsbara madrassen behövde ström för att 
fungera och det fanns inte tillräckligt med platser så det slutade med att jag sov på golvet.
Man är väl en bra kompis som ställer upp haha. Nej, nu ska jag inte leka martyr, jag har inga
större problem att sova på golv. Bara man har kudde och täcke. 
På morgonen vaknade de andra upp vääldigt tidigt och såklart vaknade jag också. 
Vi bakishängde några timmar och åt en långsam god frukost innan vi begav hos hemåt.
TACK Kristin för helgen, det var superhärligt och en rolig kväll <3
Och nu är vi tillbaka där vi började. Idag. 
Idag har jag fixat med min affär som jag har gjort till avdelningen jag har praktik på för tycker
det är jättebra att ha en i leken. Såklart har barnen fått hjälpa till...I måttliga mängder hehe.
Den fick en till omgång med färg och klippte till den. Hade även skrivit ut en prislista och lite
sånt där så äntligen blev den klart efter att ha försökt fixa den i några dagar nu. Den blev 
uppskattad iallafall, vilket gör mig glad.
 
Nu har jag två dagar kvar på denna praktik innan jag påbörjar en ny kurs innan terminens slut. 
Är dock inte ledig utan har plugg över "jullovet", men det är bara att köra på. Nu ska jag titta
på ett avsnitt av Downton Abbey, som jag blev så sugen att se om, innan jag ska sova.
Godnatt!
 
0 kommentarer