Beas födelsedagsmiddag

God kväll!
 
Det är tisdag och jag tänkte passa på att blogga. Jag är egentligen helt slut då jag har varit
på fältstudiedag på min VFU-plats som jag var på mellan nov-dec. Men det var så himla kul
att få träffa allihopa igen. Jag tycker det är så roligt och framförallt viktigt att få komma ut i
verksamheten samtidigt som man pluggar. Eller så behöver iallafall jag göra för att hålla
motivationen uppe och få möjlighet att jobba praktiskt med det man pluggar. Därför har jag
även satt upp mig som vikarie inom barnomsorgen här i Kalmar och hoppas på att få jobba
lite extra. 
 
I fredags drack jag kaffe och blev senare upphämtad av Elin då vi skulle in för att handla present
samt släppa av en stressad Jenny som skulle åka tåg för att spendera helgen i Målilla. 
På lördagen vaknade jag relativt tidigt och började fixa iordning mig för att inte behöva stressa
senare. Valde dock ut mina kläder i sista sekund och ångrar sååå mycket att jag inte tog ett 
bättre kort än detta då jag kände mig fin. Hade både silkesbyxor och silkesskjorta fast nerstoppat
så det såg ut som ett set. Jag kände mig mycket nöjd. 
Jag hade även ett hårspänne i håret och kände riktiga flashbacks från när jag var liten och alltid
bar diadem, stora hårspännen/hårklämmor eller liknande håraccessoarer ;))
Till detta bar jag mina mountainbikeskor som jag kallar dom då de är dem enda vettiga skorna
att bära när det är snöstorm utomhus. 
Elin hämtade upp mig och vi körde mot Hultsfred med ett pitstop i Berga för att hämta upp Johanna.
Och även ett pitstop hos Eva och Hasse för att säga hej. Men SEN åkte vi till Hultsfred för att Bea
skulle ha lite födelsedagsmiddag. Jag har inte tagit några bilder, men lyckades ändå fota dukning
och maten vi åt haha. Men det får duga. 
Vi fick en jättegod toast skagen till förrätt och en SINNESJUKT god laxpasta till huvudrätt. 
Alltså verkligen den godaste pastan jag någonsin har ätit. Och jag har ätit min beskärda del
av pasta (låter som Ingrossos hehe. Sträckkollar för övrigt wahlgrens värld så därav ingrosso-
kommentaren!!!)
Jag var inne på Beas insta och kollade gamla bilder och hittade lite godingar. Så dessa två använder
jag för att det inte ska bli för mycket text. Skillnad på mitt humör på bilderna haha. 
 
Iallafall så hade vi supertrevligt med låånga samtal om högt och lågt. Efter lite vin och mojitos
diskuterades det lite snabbt om vi skulle gå ut, men den idén slogs snabbt bort då det var
mycket trevligare där vi var. Det blev sent innan alla somnade.
Jag blev väckt, vad jag tyckte var väldigt tidigt. Vi fick en stor härlig frukost och jag insåg då att jag
hade tagit med mig min kamera. Elin var snabb med att knäppa lite bilder. Hejhej slitna obehagliga person som stirrar!
 
Beas pojkvän Essa var också med!
Och den enda bilden på självaste födelsedagsbarnet mitt i en smörgåstuggning.
Efter en långfrulle åkte vi till Målilla där Eva och Hasse bjöd på riktigt god mat och
trevligt sällskap innan Jenny kom och vi åkte allihopa hemåt igen efter en otroligt
mysig och rolig helg. 
 
Jag skulle egentligen gå på bio ikväll, men jag är så himla trött så jag valde att
stanna hemma och ska alldeles strax gå och lägga mig då jag inte sov så bra inatt. 
Ha det fint!
0 kommentarer