Hans Zimmer och kalas

Hej hej hallå!
 
För två veckor sedan kom denna person och hängde med mig i några timmar då hon skulle
på möhippa. Hon fixade iordning sig och här poserar hon gladeligen.
En kväll när det äntligen började bli lite varmare drack jag ett glas rödvin och läste bok 
samtidigt som jag lagade mat MED ÖPPET FÖNSTER. Jag älskar öppna fönster. 
Jag lagade till detta. Massa gottigheter i ugn. Allt från palsternacka till gulbetor och grönkål. 
Supergott och perfekt för mig som knappt orkar laga mat när jag kommer hem från jobbet. 
I torsdags förra veckan slutade jag lite tidigare från jobbet och åkte mot Stockholm. Jag och Becks
hade fått i present av min moster att få gå på Hans Zimmer i globen. Det var fantastiskt på alla 
möjliga sätt. Jag är ju en filmmusik-älskare utan dess rang och det var en otrolig upplevelse att
få lyssna på en av de största musikskaparna med min syster som är likadan. Det bästa var såklart
Inception, Intersteller och Gladiator. Mäktigt!!
På fredagen bestämde vi oss två för att åka in och se på nya Alien-filmen. Mitt bästa tips när
det är varmt och svettigt utomhus: gå och kolla på bio då en får en hel biosalong för sig själv 
samt att det är svalt. Jag hade höga förväntningar på den då jag faktiskt var en av få som gillade
Prometheus och jag tyckte filmen var bra. Dock ingen wow-faktor då det kändes som att den
var lik tidigare film. Efter åt vi iallafall någon slags bibibamphistoria som var mycket gott. 
När vi kom hem gick jag och Becks med Nora och Lovisa till en lekpark samt käkade glass
och lekte i flera timmar. Svettigt och härligt.
På kvällen när vi kom hem hade även modern anlänt till Stockholm och vi hade hyrt grillplatsen på
baksidan så vi grillade korv med allt som är gott på. Medans vi satt och pratade om det mest somnade
Nora rätt så snabbt i mammas famn. Gulle. 
På lördagsmorgonen väcktes vi tidigt då det var kalasdags för de små skruttarna som fyllt 4 
och 1 år. Deras fastrar, kusiner och farmor samt Sebbe och Rebecka kom och vi åt jättegod
buffémat. 
Här blåser Nora ut ljusen på sin lilla pannkakstårta. Det bjöds på glasstårta och det öppnades paket
som det självklart skulle lekas med innan det blev kväller och gästerna åkte hemåt. 
Det blev som sagt kväll och vi tittade på Vaiana med Nora. Lovisa var inte så intresserad av det 
utan ville mest busa. Hon har ju blivit så himla stor. Okej 1 år, men ändå. Hon har börjat gå/springa
och säga titta titta. Det kanske inte är värsta grejen, men det blir ju det när man får följa hur en
liten människa utvecklas till att faktiskt bli en person. Coolt ändå.
 
Senare när barnen somnat tittade vi alla på Captain Fantastic som jag redan har skrivit om
tidigare men som jag älskade. Mycket skratt blev det iallafall innan vi somnade.
På söndagmorgonen åt vi frukost innan vi bestämde oss för en liten utflykt innan vi skulle
bege oss hemåt. Vi åkte till aspudden/sätra/skäris till Café Lyran och naturreservatet som
ligger där. Superfint. Jag har varit där tidigare tillsammans med Elin, Anna, mormor och med
en knappt 1-årig Nora så det var några år sedan, men fortfarande lika mysigt ställe. 
 
Vi sa hejdå och mamma och jag åkte hemåt till Smålandet. Otroligt bra Stockholmsvistelse
som har spenderat med favoritpersoner. 

 
Och självklart MÅSTE jag skriva ett grattis till två av mina favoritskruttar i världen. Två fina
ungar som bara genom sin existens får mig att tro att världen ändå är en rätt bra plats.
Notera också Noras present hon fick av min mamma och mormor som hon verkligen
hade önskat sig och hon ser så himla stolt ut, lillskrutt. <3
 
Återigen: grattis på födelsedagen, jag älskar er! <3
0 kommentarer